ANNONS
Annons

B-one, VARNING!

Produkter
(logga in för att koppla)
B-One är riktig dynga - det är bara att leta efter rescensioner på nätet om detta kalle anka-företag. Jag tänker inte betala om de skickar någon löjlig faktura till sommaren eftersom jag skriftligt har sagt upp mitt abonnemang och jag råder er andra att inte heller betala en spänn till dem - lika lite som jag skulle betala något till modemkapare och andra skojare.

För det första har vi aldrig snackat om kommersiella hemsidor, varför man skulle välja B-one för en sådan övergår mitt förstånd.

Visst är det skillnad på trafik och bandbredd. Men jag kan säga så mycket att sidan ska vara välbesökt om datamängden ska motsvara vad många laddar hem och upp per dag. Ett par CD om dagen i upload för fildelning är inget konstigt. Det motsvarar en datamängd på 42GB i månaden. Det ska vara en rätt fet sida som kommer upp i det och då kan man antagligen få in lite deg från den på ett eller annat sätt och då behöver man inte välja B-one eller ha en server i garderoben.

När det gäller uptimen så bemödar du inte att läsa vad jag skriver trots att du citerar mig.
"svårt att få en vettig uptime i alla fall om du kör servern på din arbetsburk". Jag skrev arbetsburk ingenting annat... Vet inte många på fotosidan som vill köra linux på sin arbetsburk eftersom man inte kan köra Photoshop på den.
Undrar om du bara vill jävlas med mig?

B-one.

Jag har använt dem i drygt ett år till sajter, och för min del funkar det utmärkt. de svarar inom ett dygn på frågor och de verkar inte ha mycket ner-tid. Det enda var i somras när det var lite strul med linan.

Nej, men varför exkludera ev kommersiella sidor i denna diskussion? Flera av fotosidans besökare kanske vill sälja en eller annan bild? åtminstone om man ska tro många inlägg..

Sedan verkar du ha blandat ihop vad jag menar. En ISP är en Internet service provider, ex Telia medans B-one är ett webhotell. Vad du lägger hos B-one kan säkerligen vara kommesiellt men det du har i en egen burk som går via din ISP kan i flera fall inte vara det.

I denna djungel av webhotell där löften,sla ochg villkor verkar vara nästinitll ogenomtränglig mark så ser jag inte heller varför B-one skulle väljas bort i kommersiella syften. Av de 80K kunder de påstår sig ha är garanterat många kommersiella.

Jag vet att, bla flera, Telia, som ISP, har börjat med någon typ av anändningsövervakning och streamar, Bittorrent mfl, du data så kan du inom kort få samtal från dem. Så lägg samma 'ett par cd' som du säger med ex ett diskussionforum med bla bildhantering på egen server och du har snabbt rejäla volymer.

Att kombinera en arbetsplats med en webserver är i sig inget konstigt. Svårt att få det att fungera på en windows maskin kanske med varför avgränsa sig till detta os. Någon Linuxpaketering med KDE, Apache, PHP, MySQL, GIMP, Openoffice samt Crossover (för Windows emulering) är ett, i princip, fullgott arbetsplats alternativ till Windows som dessutom fungerar parallellt.

Varför skulle jag jävlas med dig. Jag tycker inte rikigt som du och då far du på mig och menar att jag jävlas? Märkligt.

/Johan

sjoholm skrev:
För det första har vi aldrig snackat om kommersiella hemsidor, varför man skulle välja B-one för en sådan övergår mitt förstånd.

Visst är det skillnad på trafik och bandbredd. Men jag kan säga så mycket att sidan ska vara välbesökt om datamängden ska motsvara vad många laddar hem och upp per dag. Ett par CD om dagen i upload för fildelning är inget konstigt. Det motsvarar en datamängd på 42GB i månaden. Det ska vara en rätt fet sida som kommer upp i det och då kan man antagligen få in lite deg från den på ett eller annat sätt och då behöver man inte välja B-one eller ha en server i garderoben.

När det gäller uptimen så bemödar du inte att läsa vad jag skriver trots att du citerar mig.
"svårt att få en vettig uptime i alla fall om du kör servern på din arbetsburk". Jag skrev arbetsburk ingenting annat... Vet inte många på fotosidan som vill köra linux på sin arbetsburk eftersom man inte kan köra Photoshop på den.
Undrar om du bara vill jävlas med mig?

Enfotograf skrev:
Aleborg rekommenderar jag starkt.
Gå inte på Ballou som är lika ruttet som B-one. Dom skickar felaktiga fakturor, är otrevliga i deras kundtjänst och har ett kasst hotell. Trots att jag har varit åf för dem så får man ingen service.

Håkan

Jag har haft Netintense som är uppköpta av Ballou sedan något år tillbaka och numera helt integrerade i Ballou. Dom har enormt bra och snabb service! Alltid vänliga. Jag har aldrig haft problem med dom. Inte det billigaste webbhotellet det vet jag, men det funkar klockrent!

mvh Christer

Jag har B-one och är supernöjd med deras produkt, gick över från cliche då deras mail inte nådde upp till samma stadard som B-one. Tjejen och ett gäng polare har även de B-one och ingen har varit missnöjda.

Men det är klart, ingen av oss har prövat att byta från dem eller att säga upp våra abonemang. Det kommer säkert att bli strul, det verkar vara mer eller mindre standard idag. Jag har bara haft strul de gånger jag sagt upp mina telefonabonemang från olika etablerade leverantörer av mobiltelefoni. Comviq var värst, jag åkte på två månadsavgifter innan de fick tummen ur röven och fixa det. Skyllde på att de inte fått någon av mina två första uppsägningsbrev...

/Micke

Jag har mycket svårt att tro att ISPn skulle klaga över trafiken på abbonemanget. I enstaka fall har jag hört talas om företags-ISPer som klagat när 100Mbit-linan har använts till andra saker än vad företaget sysslar med.

Datamängd ner överstiger åtskilliga GB om dagen för de som tankar mycket. Datamängd upp blir ju inte lika hög pga den dåliga upstreamen på DSLuppkopplingar, men även här handlar det om GB.

Varför erbjuda varje lägenhet i ett hyreshus en 10/10-lina?

Bandbredden är väl fri att disponera till max så länge man inte bryter mot avtalet, eller har jag fel nu?
Har jag fel så måste det ju klassas som falsk marknadsföring.

Nog om det.
När jag nämnde "egen server" så menade jag ju såklart inte att man skulle köra en sida som tex fotosidan.se på den. Jag tvivlar att någon här på sidan har en burk kraftig nog att driva en sådan sida.
Jag syftade naturligtvis på att många kanske har en privat portfolio e.d.

Contax skrev:
Jag har haft Netintense som är uppköpta av Ballou sedan något år tillbaka och numera helt integrerade i Ballou. Dom har enormt bra och snabb service! Alltid vänliga. Jag har aldrig haft problem med dom. Inte det billigaste webbhotellet det vet jag, men det funkar klockrent!

mvh Christer

Jag började att använda Netintense, men efter ett datahaveri hos dem hösten 1999 då min och mina kunders sida låg nere i 3 veckor så fick jag ligga på Ballou gratis i ett år. I och med haveriet så tappade jag förtroende för Netintense.
Dem hade inte gjort något som dem lovade ex. inga dagliga back-uper mm. Deras kundtjänst var obefintlig. Sen funkade Ballou bra i böjan men något har hänt där och idag har jag en kund kvar där men den försvinner nu i och med deras period tar slut.

Rent tekniskt fungerar Ballou relativt bra men deras kundservice och support är obefintlig. Dem är osmidiga, otrevliga.

Håkan

har kört b-one i 2 år nu och tycker att det har fungerat ok.

de problem som jag upplevt är deras hårdvarukrash i okt 2003 och att de är dåliga på att informera om vad som är fel när något är fel. de dödade mitt lösenord utan förvarning för att jag inte hade bytt det på en viss tidsperiod vilket var lite trist men det löste sig och sidan gick aldrig ner.

B-one fungerar bra tills man säger upp abonnemanget. Jag har sagt upp min domän nu, eller rättare sagt förra året, men nu envisas de med att jag ska betala för nästa år också. De har till och med lagt på påminnelseavgifter. Nej, för tusan. Tänk på detta när ni säger upp erat abonnemang!

//J

Jag har föresten, som tack, mailat denna länk till dem nu när de krävde mig på en ny årsavgift (för en domän jag inte äger)...

Detta är kanske något för tv-programmet Plus? ;)
Vilka är med?!

//J

Jag har haft B-One i ett år utan problem hittills. Det var en gång servern gick ner men det är det enda jag märkt av.

Deras suport suger om man vill få svar mer än JA/NEJ men samtidigt betalar man kanske inte för mer...

Jag tycker man får rät mycket för det man betalar, ftp, http, mailagent, phpmyadmin, subdomäner, filhanterare via webb etc.

Som sagt kommer de säkert strula när jag säger upp mitt abonemang men hittills har jag ingen anledning att göra det. Kan säga att Comviq har strulat betydligt mer med min mobil än B-one.

Är det någon t.ex som e nöjd med sin wap-uppkopling via Comviq eller telia? Uptime och funktionalitet?

B-one

Jösses! Nu kan jag nog inte sova i natt efter att ha läst all negativ kritik mot B-one i denna tråd.

Beställde nämligen webbhotell och domännamn hos dem för några timmar sedan. Tyckte deras priser verkade bra (49kr/m för 1,2 GB). Men efter att ha läst om deras tvivelaktiga affärsmetoder och dåliga/otrevliga support på en rad olika ställen på webben så ångrar jag mig nu och känner att jag helst inte vill ha något med dem att göra.

Så vad ska jag göra nu? Jag har ännu inte betalat något eller skickat in domänformuläret. Hamnar jag i trubbel om jag helt enkelt struntar i att betala räkningen som snart dimper ner i brevlådan?

Re: B-one

Peter_S skrev:
Jösses! Nu kan jag nog inte sova i natt efter att ha läst all negativ kritik mot B-one i denna tråd.

Beställde nämligen webbhotell och domännamn hos dem för några timmar sedan. Tyckte deras priser verkade bra (49kr/m för 1,2 GB). Men efter att ha läst om deras tvivelaktiga affärsmetoder och dåliga/otrevliga support på en rad olika ställen på webben så ångrar jag mig nu och känner att jag helst inte vill ha något med dem att göra.

Så vad ska jag göra nu? Jag har ännu inte betalat något eller skickat in domänformuläret. Hamnar jag i trubbel om jag helt enkelt struntar i att betala räkningen som snart dimper ner i brevlådan?

Om dom inte registrerar domänen innan du betalt så kan du hävda att du har ångerrätt enligt distansavtalslagen. Har dom redan registrerat domänen så är det kört.

Dom kommer att hävda att Dansk lag gäller men du hävdar då att det är Svensk lagstiftning som gäller.
Då dom har en .se adress, en sida på Svenska och tar betalt i SEK och därför uppenbarligen riktar sig till den svenska marknaden så är Svensk lag tillämpbar.
Vill dom prova det i rätten så kostar det betydligt mer än vad du skulle betalt så det kommer dom inte att göra.

Så maila till dom och tala om att du ångrat dig och inte längre vill ha någon domän/webbhotell från dom. Seda glömmer du dom och ger dig inte in i någon diskussion med dom utan det är bara att ignorera.

Re: Re: B-one

Dajo skrev:
Om dom inte registrerar domänen innan du betalt så kan du hävda att du har ångerrätt enligt distansavtalslagen. Har dom redan registrerat domänen så är det kört.

Dom kommer att hävda att Dansk lag gäller men du hävdar då att det är Svensk lagstiftning som gäller.
Då dom har en .se adress, en sida på Svenska och tar betalt i SEK och därför uppenbarligen riktar sig till den svenska marknaden så är Svensk lag tillämpbar.
Vill dom prova det i rätten så kostar det betydligt mer än vad du skulle betalt så det kommer dom inte att göra.

Så maila till dom och tala om att du ångrat dig och inte längre vill ha någon domän/webbhotell från dom. Seda glömmer du dom och ger dig inte in i någon diskussion med dom utan det är bara att ignorera.

Tack för svaret, Daniel!

Nej, enligt bekräftelsen jag fick så kommer min beställning inte att behandlas förrän de har fått domänformuläret med min underskrift (som jag naturligtvis inte har skickat in).

Skrev nyss till B-one att jag har ångrat min beställning så vi får hoppas det går bra. Lär väl dimpa ner en räkning i brevlådan ändå misstänker jag, men den tänker jag inte betala isåfall.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar