Nej, men varför exkludera ev kommersiella sidor i denna diskussion? Flera av fotosidans besökare kanske vill sälja en eller annan bild? åtminstone om man ska tro många inlägg..
Sedan verkar du ha blandat ihop vad jag menar. En ISP är en Internet service provider, ex Telia medans B-one är ett webhotell. Vad du lägger hos B-one kan säkerligen vara kommesiellt men det du har i en egen burk som går via din ISP kan i flera fall inte vara det.
I denna djungel av webhotell där löften,sla ochg villkor verkar vara nästinitll ogenomtränglig mark så ser jag inte heller varför B-one skulle väljas bort i kommersiella syften. Av de 80K kunder de påstår sig ha är garanterat många kommersiella.
Jag vet att, bla flera, Telia, som ISP, har börjat med någon typ av anändningsövervakning och streamar, Bittorrent mfl, du data så kan du inom kort få samtal från dem. Så lägg samma 'ett par cd' som du säger med ex ett diskussionforum med bla bildhantering på egen server och du har snabbt rejäla volymer.
Att kombinera en arbetsplats med en webserver är i sig inget konstigt. Svårt att få det att fungera på en windows maskin kanske med varför avgränsa sig till detta os. Någon Linuxpaketering med KDE, Apache, PHP, MySQL, GIMP, Openoffice samt Crossover (för Windows emulering) är ett, i princip, fullgott arbetsplats alternativ till Windows som dessutom fungerar parallellt.
Varför skulle jag jävlas med dig. Jag tycker inte rikigt som du och då far du på mig och menar att jag jävlas? Märkligt.
/Johan
sjoholm skrev:
För det första har vi aldrig snackat om kommersiella hemsidor, varför man skulle välja B-one för en sådan övergår mitt förstånd.
Visst är det skillnad på trafik och bandbredd. Men jag kan säga så mycket att sidan ska vara välbesökt om datamängden ska motsvara vad många laddar hem och upp per dag. Ett par CD om dagen i upload för fildelning är inget konstigt. Det motsvarar en datamängd på 42GB i månaden. Det ska vara en rätt fet sida som kommer upp i det och då kan man antagligen få in lite deg från den på ett eller annat sätt och då behöver man inte välja B-one eller ha en server i garderoben.
När det gäller uptimen så bemödar du inte att läsa vad jag skriver trots att du citerar mig.
"svårt att få en vettig uptime i alla fall om du kör servern på din arbetsburk". Jag skrev arbetsburk ingenting annat... Vet inte många på fotosidan som vill köra linux på sin arbetsburk eftersom man inte kan köra Photoshop på den.
Undrar om du bara vill jävlas med mig?