Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

B-one, VARNING!

Produkter
(logga in för att koppla)
Dajo skrev:
Jamen dåså...

Då är det ju avbeställt och klart.

Förvisso, men jag har ju inte fått svar ännu. De kommer säkert hävda att ångerrätten inte gäller och hota med inkasso o.s.v.

Men det är bara att ignorera.

Nåja, jag får väl se det positiva. Att jag inte betalade INNAN jag kom på vilket sk*tföretag B-one är. ;-)
 
Peter_S skrev:
Förvisso, men jag har ju inte fått svar ännu. De kommer säkert hävda att ångerrätten inte gäller och hota med inkasso o.s.v.

Men det är bara att ignorera.

Nåja, jag får väl se det positiva. Att jag inte betalade INNAN jag kom på vilket sk*tföretag B-one är. ;-)

Om "EU-ångerrätten" finns implementerad i både Svensk och Dansk lag så är det ju så och jag har svårt att se vilka krav dom kan komma med.

Förmodligen händer ingenting.
 
Tycker ni det är problem att byta från B-one? Prova att flytta en domän som någon står som user och inte jobbar kvar på firman längre och är en .com adress!

Jag fick skicka fax och mail 2-3gånger per vecka i nästan 2 månader innan jag lyckades flytta jobbets domän från Telia. Tycker ni B-one är krånliga skall ni prova Networksolutions...

Har själv B-one och har hittils inget att klaga över.
 
Jag lämnade Bluerange för att lägga hemsidan på egen server. Det var inga som helst problem trots att jag till och med överskridit uppsägningstiden. Jag fick mycket bra bemötande. Lite dyra, men BRA!
 
Någon mer än jag som har b-one som tycker att dom verkar ändra sina inställningar ofta? Jag gjorde min hemsida för ca 1 år sedan som den ser ut nu. Med php script som krymper bilder till miniatyrer osv.. Fler och fler av dessa funktioner har slutat fungera. Helt utan att jag har ändrat något. Färgerna i miniatyrbilden är helt fel. Och många andra sådana saker också.
 
Jag har krigat som tusan med diverse script som slutat fungera, och då framförallt med att miniatyrerna har blivit missfärgade! Trodde jag var ensam om detta occh att det var scripten som på något vis flippat ur totalt! =)
 
Jag krigade också.. Det är ju det att dom har spärrar för dom flesta skripten. Så man får köra med dom sämre varianterna av t ex bildhantering. Och sen har dom gjort något så att det blivit ännu värre. Och faktiskt gett upp och skapat miniatyrerna i photoshop istället. Har du lyckats få ordning på det?
 
Och det fungerar? Koden liknar min mycket i de viktigare delarna och den fungerar inge vidare.. Ska kolla din noggrannare och se om du har gjort något smart ;)
 
Har kollat igenom och testat din kod nu. Blir mycket bättre bilder än med mitt script faktiskt. Trots att vi har använt i princip samma metod. Skummt men sant. Enda problemet är att jag inte får din kod att köras varje gång. Vissa bilder får man testa flera gånger innan det fixas.. Har du också upplevt det?
 
Hmm det verkar skumt som attans. Sen är det ju inte min kod heller :) eftersom det är nått jag hitta på nätet. (mest så jag inte tar cred för nått jag inte gjort).

Jag använder det scriptet på en del olika sidor och jag har inte upplevt det problemet du har stött på nu. Skicka gärna ett mail till mig på [email protected] så kan jag skicka koden som jag använder för att skapa thumnails och laddar upp dom på burken.

Jag vet att vissa burkar inte stödjer .gif och jag är tveksam till om b-one stödjer det.
 
Varför sa jag inte upp mitt abbonemang som jag tänkte göra!! Nu när jag skulle betala för ett nytt år via internet så gick inte det med mitt e-kort. Jag meddelade detta och frågade dem hur jag skulle göra, men fick minsann inget svar. Nu har jag fått en påminnelse med ytterligare 100kr.

Men det jag inte förstår är varför jag får en påminnelseavgift? Betalar man inte för en förlängning borde väl sidan stängas ned eller? Jag betalar ju bara för ett år i taget och har inte gått med på att förlänga abbonemanget. Är det inte så?

Men det bästa nu verkar vara att betala (via det PG-nummer de bifogat i mailet) och sedan skicka en uppsägning med REK och ett mottagningsbevis som ni pratat om här.
/Stefan
 
Merlin skrev:
...Betalar man inte för en förlängning borde väl sidan stängas ned eller?...
Ofta används löpande abonnemang, inte bara på webbhotell utan även på tex tidningsprenumerationer.
Löpande abonnemang ska man säga upp inom den tid som står i avtalet.
Mao, inga konstigheter.
 
oj oj oj.. så mycket bekymer med webhotellen.
Tacka vet jag webhotellet som jag använder till min egen hemsida samt till föreningen som jag är medlem i.

- garanterat Fri bandbredd (de har aldrig nedgradera någon)
- 10mb utrymme (kan även "låna" 20-60gb = inga problem, så länge deras HD räcker till)
- i princip obegränsat med mailadresser (dock inte till mitt eget webkonto)
- obegränsat med mail-alias
- obegränsat med antal databaser + odbc kopplingar
- i princip obegränsat med antal subdomäner
- alltid trevliga när man ringer (har hänt att man pratat om annat i 1 timme)
- svarar alltid i telefon
- billiga (föreningen betalar bara 500:-/år)
- fixar och reggar domäner (gratis, inget de gör reklam för dock)
- trafik statistik
- spamfilter på mailen
- alltid uppdaterade mjukvaror
 
PITCH skrev:
oj oj oj.. så mycket bekymer med webhotellen.
Tacka vet jag webhotellet som jag använder till min egen hemsida samt till föreningen som jag är medlem i.

- garanterat Fri bandbredd (de har aldrig nedgradera någon)
- 10mb utrymme (kan även "låna" 20-60gb = inga problem, så länge deras HD räcker till)
- i princip obegränsat med mailadresser (dock inte till mitt eget webkonto)
- obegränsat med mail-alias
- obegränsat med antal databaser + odbc kopplingar
- i princip obegränsat med antal subdomäner
- alltid trevliga när man ringer (har hänt att man pratat om annat i 1 timme)
- svarar alltid i telefon
- billiga (föreningen betalar bara 500:-/år)
- fixar och reggar domäner (gratis, inget de gör reklam för dock)
- trafik statistik
- spamfilter på mailen
- alltid uppdaterade mjukvaror

Det låter ju som klippt och skuret för Fotosidan med flera stora siter.
 
Jag har använt B-one 9 månader nu utan några som helst bekymmer. Funkar klockrent och ger bra bandbredd. Har 2GB där samt mail och domän, mitt omdöme är att det är billigt och bra. Det finns säkert dom som har andra erfarenheter.
Nu har jag i och för sig inte försökt flytta min domän därifrån, men driften har jag inga klagomål på.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.