Annons

B-one, VARNING!

Produkter
(logga in för att koppla)
Denna defenition på "fri trafik" har 99kronor.com

Utdrag ur 99Kronor.com Användaravtal.

Särskilda regler gällande webhotellkonto av typ "silver"
§9.1 Med webhotellkontot av typ silver ingår obegränsad överföring.
Detta gäller så länge överföringen inte överbelastar våra servrar eller
uppstår på grund av att kund har en sida ämnad för nedladdningar av
större filer, t ex musik och filmer.

§9.2 Förbrukar du som kund mindre än 10GB/mån får du använda denna
överföring till vad du vill, så länge det faller inom ramen för vad vi annars
tillåter enligt detta avtal. Överstiger du denna gräns utvärderas din sida
av oss. Anser vi att den utnyttjar vårt erbjudande om obegränsad
överföring på ett otillbörligt sätt, kan vi komma att sätta en fast gräns.
Dock ej på mindre än 5GB/mån.
 
Dajo skrev:
Denna defenition på "fri trafik" har 99kronor.com

Utdrag ur 99Kronor.com Användaravtal.

Särskilda regler gällande webhotellkonto av typ "silver"
§9.1 Med webhotellkontot av typ silver ingår obegränsad överföring.
Detta gäller så länge överföringen inte överbelastar våra servrar eller
uppstår på grund av att kund har en sida ämnad för nedladdningar av
större filer, t ex musik och filmer.

§9.2 Förbrukar du som kund mindre än 10GB/mån får du använda denna
överföring till vad du vill, så länge det faller inom ramen för vad vi annars
tillåter enligt detta avtal. Överstiger du denna gräns utvärderas din sida
av oss. Anser vi att den utnyttjar vårt erbjudande om obegränsad
överföring på ett otillbörligt sätt, kan vi komma att sätta en fast gräns.
Dock ej på mindre än 5GB/mån.

Låter lite som att det skulle stå

"Ät så mycket du orkar!




Bara du inte äter för mycket" ;D
 
Märkligt beteende.
Alla som driver en framgångsrik rörelse vet hur viktigt det är att kunden är nöjd, före, under, och efter affären.

Dom skulle självklart tjäna på att vara tillmötesgående. Man får ju intrycket att dom är desperata.


En viktig sak som någon säkert redan sagt är ju att se till att själv stå som ägare till domänen. Då kan man ju närsomhelst peka om den till ett annat hotell om dom börjar bråka. Även om man förlorar lite pengar på att betala deras oanvända tjänster ett år till.
Ganska viktigt om man förlitar sig på epost via sin domän.
Så, registrera domänen separat, gärna hos ett annat ombud än det hotell du signar dig till.

Det verkar också som att de ofta väntar med att skicka ut fakturan till efter det att uppsägningstiden gått ut för nästa period. Ganska fult, men tyvärr vanligt. Man får helt enkelt komma ihåg att säga upp avtalen i god tid.
 
Har bara bra erfarenheter av b-one

hej
Tänkte bara säga att jag inte haft några problem med b-one, med flyttningar, uppsägningar kundsupport. Bra laddtider. Bra tjänster, billigt, enkelt att använa bra upptider.

Så som med de flesta företag, en del har otur och det är aldrig roligt. Men b-one har 80000 kunder och jag tror inte alla tycker de är skit.

niklas
 
Hej!

Vad är problemen med B-one mer konkret mer än att de kan strula när man vill byta webhotell. Förstår inte riktigt, eftersom jag precis som Niklas upplevt att min hemsida som ligger på nämnda företag fungerar. Har dock aldrig behövt kontakta support. Vilka brister har dessa webhotell mer exakt?

M v h
Patric
 
www.tille.se skrev:
Vad är problemen med B-one mer konkret mer än att de kan strula när man vill byta webhotell...
Mina söner har ett par konton på B-One, och det fungerar i stort bra.
Dock har php strulat ibland, inga direkta fel vad jag vet, mer av typen överbelasting. Något som händer även de "bästa" webbhotell.
Jag har köpt webbhotell sedan 1995 - och skulle jag i dag köpa ett för professionellt och kritiskt bruk så skulle jag nog välja annat än B-One, men för fotosidor och mindre företag är det klart bra och med ett vettigt pris.

Kidsens sida som vid vissa perioder var överbelastad (kör hårt med sidan så kanske vi kan pressa den hårt igen...):
http://www.gurka.se/gurka.php?x=3
 
Vad som är problemet med B-One? Avsaknaden av support, bl a. Man kan inte ringa dit, bara skicka epost. Det kunde iofs ha varit ok om supporten i övrigt fungerat bra.
 
Laddtider på över 10s (under 1 s då vi hade annat webhotell), intermittenta fel som inte fanns innan flytt till B-one, ej tillgänglig domän överhuvudtaget, har hänt ett antal gånger, långsam support - ingen hjälp alls då de tillfälliga felen kom o gick, ovilja att assistera vid flytt av databas.. mmm

runda av med att läsa deras villkor så inser du... Jag har sökt lite på nätet och missnöjet är STORT avseende B-one, definitivt - önskar att jag gjorde sökningen innan jag skrev på för skiten.

Rådet som jag fått är att skicka uppsägningen rekommenderat och spara kvitto och handlingarna - då kan de inte bestrida uppsägningen, något vilket fler alltså fått erfara med B-one.

Mvh
Johan


www.tille.se skrev:
Hej!

Vad är problemen med B-one mer konkret mer än att de kan strula när man vill byta webhotell. Förstår inte riktigt, eftersom jag precis som Niklas upplevt att min hemsida som ligger på nämnda företag fungerar. Har dock aldrig behövt kontakta support. Vilka brister har dessa webhotell mer exakt?

M v h
Patric
 
Använder mig själv av Spray Webcenter.

Enda strul jag haft var att en java-gästbok strejkade för 2 veckor sen, men nu verkar det vara löst.
 
B-one ligger fysiskt bara en kilometer från mig. Jag är deras brevbärare var varannan vecka. Ska jag sticka över och läxa upp dom Johan?

:)

Jag kan jo printa den här tråden och ge dom den.

;-)

Dom står inte med i någon af dom tre internet tel.böcker vi har här i Danmark. Men jag kan kanske fixa tel.nr. i morgon. Adressen är i vart fall:

B-one
Esromgade 15,opg.1,4.
2200 København N

Ops! Det kan man visst se på deras hemsida också.
 
Senast ändrad:
Jag känner en stor jugoslav som kan fixa det här...Dyr taxa men bra resultat!

Efter avslutat uppdrag...inga mer problem!

/Misha Goblowitsh
Södra hamnen
Kur 5
 
En tumregel är att man får vad man betalar för och att man ska strunta i bolag som erbjuder fri trafik. Om man verkligen vill ha ett bra och billigt webhotell så ska man söka sig till USA, kolla kolla webhostingtalk.com

Fundera även på hur mycket bandbredd och hur mycket ni behöver lagra på servern. Oftast är det mindre än vad man tror och då är det kanske bättre att välja en leverantör med lite striktare villkor än en som erbjuder 1GB och fri trafik.
 
Fredrik Jutfelt skrev:
Vilka andra webhotell rekomenderar ni istället, om jag ska flytta från b-one? (vilket jag gärna skulle göra)
Finns det några andra som ligger i närheten i pris?

Aleborg rekommenderar jag starkt.
Gå inte på Ballou som är lika ruttet som B-one. Dom skickar felaktiga fakturor, är otrevliga i deras kundtjänst och har ett kasst hotell. Trots att jag har varit åf för dem så får man ingen service.


Håkan
 
Hur vet man vilken laddningstid en sida har. Jag vet att min sida är problem att kolla på med modem för vissa. Har inte ens funderat på laddningstid men det kan vara värt att se över.
 
Enfotograf skrev:
Aleborg rekommenderar jag starkt.
Gå inte på Ballou som är lika ruttet som B-one. Dom skickar felaktiga fakturor, är otrevliga i deras kundtjänst och har ett kasst hotell. Trots att jag har varit åf för dem så får man ingen service.


Håkan

Jag har balou och är helnöjd,man kan maila frågor dyligt nästan dygnet runt och får svar blixtsnabbt.
 
verkar ju lite oroväckande att dom blir sura när man flyttar... Har inte haft nåt problem själv med b-one. Dock har jag inte sagt upp nåt änn iofs. Bytte till dom för att dom var billiga. 12 spänn per månad var i alla fall billigt när jag kollade senast på webhotellpriser..; vill man ha bättre support får man nog vara beredd att betala lite mer känns det som?? Vilket jag också gjorde tidigare.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.