Sladdfantomen
Aktiv medlem
Fick inte tag på Steve, förmodligen så är han väl upptagen med att bogsera ngn långtradare som kört i diket i snökaoset... =D
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Och jag har fått mitt Yongnuo SF-18 Batteri Pack.
Tyvärr var/är mina batterier inte nyladdade, 4 i blixten (GP2700) samt 8st i batteripacken (4 GP ReCyko 2050 samt 4 billiga 2500).
Kanke ingen rättvisande "test" då det är en blandning av batterier och ej fulladdade.
Jag får en laddnings tid på drygt 2sek när jag kör M och full effekt.
I övrigt fungerar den precis som den skall.
Jag läste ett inlägg av Anders (apersson850) i en annan tråd där han nämnde ett känt problem med Pocket Wizard TT5 tillsammans med 580EXII.
...
Jag har inte läst den tråden, men som regel så brukar detta handla om att det är problem med USA-versionen som använder en annan radiofrekvens. Jag har inte hört om några problem med EU-versionen.
Jag antar att det jag skrev var lite kryptiskt så jag gör ett nytt försök... =)
Det jag vill kunna göra är köra 4st blixtar med HSS när jag fotar tex skotercross/enduro & det jag vill är ju kunna använda snabba slutartider & köra seriebildtagning.
Sen så fotar jag mer & mer porträttbilder & då är ju PW TT5 & AC3:an klockrena, därför kommer jag satsa på dom...
Sen vore det ju kul om det gick att koppla 1st TT5:a mot tex en Lastolite Triflash med syncuttag eller något liknande(helst för 4 blixtar), då slipper jag ju köpa 5st TT5.or på en gång & kan komma igång med åtminstone "actionbiten" lite snabbare...
Till porträtt funkar ju min 7D's inbyggda blixtstyrning riktigt bra så där klarar jag mig tills vidare men utomhus blir det ju lite svårare.
Om det här inlägget gjorde någon klokare är väl tveksamt... =)
Sen vore det ju kul om det gick att koppla 1st TT5:a mot tex en Lastolite Triflash med syncuttag eller något liknande(helst för 4 blixtar) sa:Denna tanke har slagit mig också. Men jag misstänker att med t ex Lastolite Triflash med syncuttag tar bort alla ETTL-funktioner och då även High Speed Sync-funktionen.
För denna produkt används väl en sladd från TT5:an in till sync-uttaget och jag tror inte att denna typ av koppling (dvs sladd) kan stöda ETTL. Rätta mig gärna ifall jag har fel.
Det är lite synd, för det är just ETTL-stödet som är grejen med PW Flex TT5. :/
Denna tanke har slagit mig också. Men jag misstänker att med t ex Lastolite Triflash med syncuttag tar bort alla ETTL-funktioner och då även High Speed Sync-funktionen.
För denna produkt används väl en sladd från TT5:an in till sync-uttaget och jag tror inte att denna typ av koppling (dvs sladd) kan stöda ETTL. Rätta mig gärna ifall jag har fel.
Det är lite synd, för det är just ETTL-stödet som är grejen med PW Flex TT5. :/