Anders Östberg
Guest
Bra pris ...
Rapportera gärna hur det fungerar, upplevd uppladdningstid och så.
Rapportera gärna hur det fungerar, upplevd uppladdningstid och så.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kommer att rapportera när den är hemma och testad. En veckas lev.tid brukar det vara, fraktfritt och ingen moms eller tull för 295:- ! Verkar svåslaget, ser även att Scandinavian Photo plockat in Kina prylar i sitt sortiment, typ Phottix.Rapportera gärna hur det fungerar, upplevd uppladdningstid och så.
Så, hur funkar det med PW och 580EXII. Kan man använda en extern 580EXII som master på nått sätt och trigga en andra blixt? Tex en 430EXII. Tänkte om man med två PWenheter på nått sätt kan använda två externa blixtar på en modell. Typ en från varje sida eller två i samma paraply.
/M
Ja, du kan använda en 580-blixt på kameran som master. Som triggar t ex en 430-blixt. Dock är det via Canons blixtsystem och det går på infraröd kommunikation. Begränsningen med IR-kommunikation är att master och slav måste kunna "se" varandra.
Med radiosändare/mottagare styr du en eller flera externa blixtar. Dvs en radiosändare på kameran och sedan en radiomottagare per blixtenhet. Fördelen med radiokommunikation är att enheterna kan kommunicera med varandra även om där är hinder emellan. T ex kan du ställa en blixt i ett annat rum och radiokommunikationen fungerar genom väggen.
Jo, men jag funderade på om man kunde använda en blixt triggad av en PW som master?
Jag vill använda två blixtar med enbart två PW enheter och inte ha nån blixt på kameran.
Eller är en extern optisk trigger enda alternativet då?
Tydligen stör 430EX mindre och får längre räckvidd.
Men som sagt, det är inte relevanta tester om du inte tänkt köpa den amerikanska versionen. Vad som är intressant är ju räckvidden med den europeiska varianten där det inte finns samma problem med störningar.
Precis så var det för mig också, såg filmen om AC3:an & insåg att nu kommer det inte att kunna bli så mycket bättre, det är precis vad jag vill ha.
Har du testat dina grejer utomhus på några längre avstånd?
Hej Urban!
Om du bor i närheten av Malmö-Lund regionen eller tycker det är värt besväret att ta dig hit så är du välkommen att prova mina radiosändare. Jag har 4st TT5r 1st AC3:a och 2st 580EX II och 1st 550EX.
Jag har själv inte hunnit testa hur lång räckvidd det är på utrustningen. Men enligt tillverkaren (PocketWizard) är räckvidden 365 meter om du kör i manuellt läge och 240 meter i E-TTL-läge. Det räcker och blir över för min del.
Mvh
Mats
Hej Mats!!
Tack för ditt erbjudande, nu bor ju jag i Luleå så det känns ju liiite långt för ett test men det var jäkligt generöst av dig!!
Om det ska funka 240m med E-TTL då är det inget snack om saken, jag behöver nog inte den räckvidden så ofta men man vet ju aldrig... =)
Kul att ni som har grejerna verkar nöjda, det ser ju så sjukt smidigt ut när man kollar på demofilmerna som finns.
Mvh / Ubbe