Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bästa "strobist-kitet" för Canon?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det kanske går med lite ETTL-kablar och -fördelare, men det blir en dyr lösning.
 
Ni har säkert redan sett denna filmsnutt med Dave Black där han kör med 8st speedlites & 2st Radiopoppers PX mottagare tillsammans med optiska? kablar som gör att han kan köra 4 blixtar per enhet, det vore ju smidigt att kunna köra något liknande, då behöver man ju bara 2st enheter(en sändare & en mottagare) för 4 blixtar & jag kommer aldrig att behöva/ha råd med fler än 4 i alla fall... =)

Det finns ju en Canonversion av PX-serien men jag gillar ändå PW's prylar lite bättre med tanke på AC3 & dess otroliga smidighet vid porträttfoto mm.

Här är klippet jag pratar om, vid ca 2min så visar han Radiopoppers prylarna.

http://www.youtube.com/watch?v=xNDAINwhTWU
 
Det var ju ett tag sedan mitt senaste inlägg i denna tråd & det blev till slut 3st 600EX-RT & en ST-E3-RT sändare, har bara hunnit testa grejerna hemma ännu men det verkar otroligt smidigt...

En stor fördel är ju att man bara behöver ha koll på att blixtarna har laddade batterier & man slipper lösa sändare & laddare mm, nackdelen är ju räckvidden men jag tror 30m ska räcka för mig.

Nu ska jag bara fixa en "tri-flash" hållare eller liknande så jag kan montera blixtarna på stativ & sen hålla tummarna att det räcker med 3 blixtar för att få till skotercross bilder som liknar Dave Black's crossbilder, jag hoppas att snön ska hjälpa mig så jag slipper leva på nudlar 2014 också!! =)

/ Sladdfantomen
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.