Annons

Bästa online backup för alla ens bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)
Försökt att följa alla guider, första dagen med crashplan var det klockrent. nu ligger jag på väldigt låga upphastigheter ca 80-100KB/sec hmmm :/ Ni som har crashplan, vad sitter ni på för lina och operatör?

Min
Bredbandsbolaget 100/10
 
Är det så konstigt att det inte är så hög hastighet på uppladdningen med obegränsad lagring. På något sätt måste de begränsa lagringen för att gå med vinst. Med en total hastighet X in så kan de beräkna hur mycket utrymmet kommer att växa och göra en kalkyl på priset.
Är det någon som testat en tjänst där man betalar för utrymmet om det är samma fenomen där med hastigheten.
 
Japp, på Crashplan så kan du skapa ett backup arkiv lokalt först, ta den hårddisken eller filen och gå till en kompis, och sätta upp det hela samt ansluta på nytt till ditt backup arkiv, volia!

Tycker den känns klart smidigt, och inte farligt dyrt heller om du väljer x antal datorer.

Just den där användningen kostar ingenting.
 
Just den där användningen kostar ingenting.

Jag var nog lite otydlig i min fråga. Jag är medveten om att den funktionen du tänker på ingår i gratisversionen av Crash Plan. Det jag menade var att endast använda en annan dator/plats för att utnyttja dess högre upphastighet till molnet, och sedan flytta hem samma disk för att fortsätta med inkrementell backup till samma konto i molnet.
 
Jag var nog lite otydlig i min fråga. Jag är medveten om att den funktionen du tänker på ingår i gratisversionen av Crash Plan. Det jag menade var att endast använda en annan dator/plats för att utnyttja dess högre upphastighet till molnet, och sedan flytta hem samma disk för att fortsätta med inkrementell backup till samma konto i molnet.

Jag läste inte riktigt noga heller...

Jag har kör iofs från samma dator, men från olika ställen, och då är det inga problem.

Har dock inte testat med att bara flytta hårddisken till annan plats/dator mot molnbackupen, ska se om jag kan testa det.

/Leif
 
En liten fråga till er som använder crashplan.
Har precis börjat och allt är frid och fröjd...nästan
Har lite problem med hastigeheten.

Jag och min bror ska köra mot varandra och fråga är om jag kan ta en lokal kopia på mon dator.
Sedan ta med den kopian till brorsans dator och lägga in den där på plats.
Istället för att skicka kopian över nätet

Funkar detta??
 
Det funkar. Gör en backup lokalt och ta med disken till din bror. Sedan tror jag det är "anslut arkivmapp" som ska göras på brorsans dator.
 
Borde gå bra att öppna arkivet från annan dator, dock inte provat. Men, eftersom du kan flytta arkivfilen o sedan koppal in den på annan dator, så borde det funka bra att öppna denna också.

/Leif
 
Borde gå bra att öppna arkivet från annan dator, dock inte provat. Men, eftersom du kan flytta arkivfilen o sedan koppal in den på annan dator, så borde det funka bra att öppna denna också.

/Leif

ok...vet inte om vi tänker på samma sak..
Jag tänker att:
Jag har en backup med bilder på en extern hårddisk..

Sen åker jag hem till en person (som inte har crachplan) och tänker visa bilderna för den person. Skulle det funka?

Om jag tittar i den externa hårddisken nu så är det massa cpbf... mappar som har skapats. men jag kan inte hitta några filer
 
Hej, jodå, jag var med :)

Crashplans backuper hamnar ju som en arkiv fil, dvs det går bara att titta på innehållet via klientprogrammet, inte direkt annars.

Men, det finns en app till den också, från den kan du ladda ner bilder som ligger i den centrala backupen, dock inte sådant som ligger på hårddisk backup.

/Leif
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.