Annons

Bästa kameran för 5-6000kr?

Produkter
(logga in för att koppla)
en annan sak jag kom på, när det gäller garanti, skickar man med kvittot som man får av warehouse express då? skickar de med garantibevis/kvitto? :S (warehouse express)
Garantibevis ligger väl ofta i kartongen och du får ju kvitto från Warehouse Express.

Har bra erfarenheter av deras support och service. När en studioblixt krånglade bad supporten mig prova några saker, som att byta säkring etc. men jag fick till slut skicka tillbaks den och fick tillbaks en ny på under en vecka. Delvis därför jag hellre handlar från England än t.ex. de tyska firmor som prisjakt så gärna rekommenderar som EU-pris, min engelska är bättre än tyskan och telefon är ofta ett snabbt sätt att reda ut saker o ting.
 
får testa att beställa från Warehouse express när jag kommer hem, om det inte funkar får jag kika lite på RW.

Är det någon annan som har handlat från Warehouse express och fått maila in kreditkortsuppgifter? det känns inte så säkert :p

Är i Kanada just nu och kameror är så dyra här, varför är de så billiga i England för?

EDIT: Alla priser på t.ex. warhouse express står väl inkl moms? brittisk moms så att jag inte behöver betala extra i Sverige va?
 
Senast ändrad:
det går alldeles utmärkt att fixa svensk manual antingen registrerar du din nikon på nikon.se och får åtkomst till svensk manual i pdf eller så får du skicka tillbaka din engelska oanvänd så kan du få en svensk skickad till dig kostnads fritt du betalar bara frakten för din engelska för att kuna det så måste man registrera sin kamera.


Jag laddade ner D80-manuallen innan jag köpt kameran, funkade mao bra utan att registrera den. Jag har iof andra Nikonkameror registrerade, men jag tror inte jag var inloggad....

Värt att prova, har du bestämt dig för tex D90, som säkert är skitbra, men kanske inte har råd ännu, kan det vara listigt att ladda ner manualen redan nu och börja sätta sig in i hur det funkar. Om det nu funkar utan inloggning..

JL
 
får testa att beställa från Warehouse express när jag kommer hem, om det inte funkar får jag kika lite på RW.

Är det någon annan som har handlat från Warehouse express och fått maila in kreditkortsuppgifter? det känns inte så säkert :p

Är i Kanada just nu och kameror är så dyra här, varför är de så billiga i England för?

EDIT: Alla priser på t.ex. warhouse express står väl inkl moms? brittisk moms så att jag inte behöver betala extra i Sverige va?


Japp WHE anger sina priser inkl moms.

Det är iofs lätt att se momsen på RW och bara att lägga i kundkorgen och sen kolla innehållet där så står totalsumman inkl moms.
 
Ligger i ungefär samma sits som dig men har en liten större budget, har bestämt mig för en D90, men när jag läste att man kunde beställa från england och ha garanti kvar + att man sparar ca 2000kr (D90 + 18-105VR) så blev det intressant.

Någon som vet hur Warehouse express levererar varorna? Posten? UPS? eller något annat fraktföretag?

har höjt min budget till 9000kr =)
Vi sitter i samma sits, du ställde frågor som jag har tänk ställa tack för det!=)
 
har höjt min budget till 9000kr =)
Vi sitter i samma sits, du ställde frågor som jag har tänk ställa tack för det!=)

;)

En annan sak jag kom att tänka på, skall använda kameran till lite allround saker(Macro/landskap/porträtt), är detta kit bra då? eller ska jag köpa kameran och ett annat objektv? priset kan gå upp några hundringar till isåfall.
 
kanske det blir en D80 ändå. har tagit mitt förnuft till fånga och
Känner att den duger mer än gott att ha som nybörjar kamera.
Sen är det ju bara att köpa nyare, när man känner att man vill utvecklas ännu mer om man kommer så långt.
 
det är absolut inte fel att gå på D80 som nybörjare speciellt om man inte vet hur intresset kommer att utvecklas. känner du att foto är något för dig satsa på några bra gluggar och ev en blixt istället efter ett tag som du sedan kan behålla när du byter hus. En D80 borde räcka i minst ca 2 år om du nu inte faller helt för foto och då kan du köpa ett semiproffs hus tex D300 eller ersättaren en ev D400 till bra pris Jag började med en beg D70 och känner att det var rätt för mig sedan blev det en D300 och den hade jag inte haft någon glädje av i början pga att jag inte hade kunnat utnyttja den då.
 
kanske det blir en D80 ändå. har tagit mitt förnuft till fånga och
Känner att den duger mer än gott.

Sund tanke. Satsa pengarna på bättre objektiv, SB 600 blixt (som du kan styra trådlöst med D80, ett av mina skäl till D80-köp), extra batteri, trådlös fjärrkontroll, stativ.........

Det här är en värld som gjord för prylbögar!

JL 666
 
bäst...

Om du ska ta resebilder av hygglig kvalité tycker jag att D80 är ett utmärkt val (jag har en). Titta efter en fin begagnad (ca 4000+ för huset) om du törs eller skaffa en ny. Tänk på att den funnits med länge nu... Vid nytt kanske du ska snegla på D90? Till den letar du reda på ett 18-200 VR, mycket praktiskt på resor. Min kritik mot objektivet är ful oskärpa men det kan man leva med på semestern, i alla fall jag. VR är trevligt om än inget måste. Inte världens skarpaste glugg heller, men vilken superzoom är det. Vågar du dig på begagnat kommer du loss för 8000 och uppåt. Mycket utrustning för pengen enl mig. Paketpriser brukar kunna vara ganska förmånliga så det är idé att kolla på det med.

Övriga märken har jag ingen som hellst koll på. Det bästa borde vara att uppsöka några välsorterade handlare och klämma och känna på husen, dem ska man ju leva med ett tag. Jag har svårt att tro att något av de alternativ du får fram för de pengarna är dåligt.

Lycka till!

//Hans
 
Lite bättre på de flesta punkter, vågar jag påstå -- men å andra sidan dyrare också. Båda känns ganska prisvärda numera.
 
det låter rätt bra med tanke på att cyberphoto tex tar 8000 för huset och 8000 exp är ingenting den ska väl klara minst 100000
 
Tjena, hittade D90 paketet för 621 Pund i Dixon taxfree på heathrow, frågan är, om jag köper den där, måste jag betala tull i Sverige då?
 
Tjena, hittade D90 paketet för 621 Pund i Dixon taxfree på heathrow, frågan är, om jag köper den där, måste jag betala tull i Sverige då?
Om varan verkligen är taxfree får du inte köpa den vid resa till Sverige. Men mycket av det som numera säljs i taxfreebutiker har två priser -- ett "äkta" taxfreepris och ett EU-pris. Handlar du för EU-pris på flygplatsen (eller utanför flygplatsen) betalar du inte moms eller tull.
 
det är faktiskt taxfree, frågade honom hur mycket skatt han skulle lägga på och då sa han att det var taxfree :S typ elektronikbutik med massor av kameror och andra saker.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.