ak3r
Aktiv medlem
Oavsett vilket märke du köper . Eller hur dyrt du köper..
Du lär dig garanterat inte på en månad hur man fotar med en systemkamera..Än mindre ihop med hur du sedan skall arbeta med bildbehandlingen.. Och gör du det är du ett underbarn..
En månad.. Hehe. Den va rätt skoj den..
Och jag menar inte elakt.. Utan det va rätt skoj tänkt faktiskt..En månad uppvärmning och sedan en långresa..
Mitt råd är. Köp en högkvalitativ kompaktkamera--Långzoomkompaktare med hög kvalitet som tar bilder åt dig med garantisedel snudd att du får en bra gångbar duglig bra bild varje gång kompaktaren kommer fram..
Från noll till fotograf med systemare på en månad är rena rama önsketänkandet..
Men det är skillnad på hur DU tycker bra bilder är och JAG tycker bra bilder är.
Min kompisar som har köpt systemkamror tar bra bilder enligt mitt tycker, och det har inte haft kameran länge.
Förstår hur du menar med att man inte lär sig ta BRA bilder fort.
Men inte kommer man ta suddiga,korninga & allmänt dåliga kort bara för man inte hållt på i flera år.
Och sen att det är en långresa, jag reser med mina föräldrar och syskon till frankrike på semester i 3 veckor. för att sola, bada och åka runt och se sevärdheter, jag ska inte åka på safari i afrika och fota djur.
Om man har använt en dålig kompaktkamera tidigare, och tyckt att bilderna är bra. så tror jag nog att jag kommer tycka mina bilder är sevärda för mina vänner och bekanta!
OBS jag tror inte att jag kommer blir semiproffs fotograf på några veckor, kommer ta lååååång tid att blir så bra.
Utan jag tror att jag kommer kunna ta fina vanliga semester på denna semester, för att efter kunna utvecklas och ta bättre bilder framöver. jag köper INTE kameran FÖR semestern utan för att fotografera allmänt, men jag skulle tycka det var roligt att kunna ta bilderna på semestern med en bra kamera! Så om det blir dåliga bilder(enligt ditt tycke.. so what) jag har lång tid och många semestrar att utvecklas på!
Senast ändrad: