Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bästa bilden någonsin av dig!

Produkter
(logga in för att koppla)
Svårt val... Hmm.

Vulpes vulpes för att jag lyckades fånga lugnet som jag såg det. Rätt bra balans i bilden också trots kapad svans tycker jag...

Eller Anas platyrhynchos, mest för att det är så jäkla svårt att få till en intressant bild på det där djuret. Tycker att bakgrunden också blev ganska lyckad - den ger till bilden utan att störa.

Gissa vilket objektiv som är min favorit och varför. ;)

Många sköna bilder visade - hoppas att tråden fortsätter växa. :)
 
Min bästa bild?

Jag anser att den inte är tagen än... Och det är de som sporrar mig till forsätta med fotograferingen... För att en dag lyckas ta den där bilden... En bild som slår ut allt annat...
 
stefan_nordstrom skrev:
Min bästa bild?

Jag anser att den inte är tagen än... Och det är de som sporrar mig till forsätta med fotograferingen... För att en dag lyckas ta den där bilden... En bild som slår ut allt annat...

Härlig inställning....men vad ska du göra när du tagit din bästa bild, sluta fota eller ta din näst bästa? ;-)
/Göran
 
Nej absolut inte... Fotografi är något jag brinner för... Passionerat... Som jag aldrig kommer få nog av... Det är ett intresse som kommer följa mig resten av livet... På ett eller annat sätt... Och sen på vilken nivå... Det återstår att se...
 
Detta är min bästa bild enlig mig själv, hittills vill jag tillägga.
 

Bilagor

  • _mg_0574_0575_bastabild.jpg
    _mg_0574_0575_bastabild.jpg
    51 KB · Visningar: 495
Det är ju precis hur svårt som helst att välja ut den bild man själv tycker är bäst. Frågar du mig idag får du ett svar, imorgon kanske jag har ett helt annat svar. Men visst, vissa bilder fastnar man ju mer för än andra. Det är ofta väldigt känslobetonat, vissa bilder har ju en känslomässig betydelse som andra saknar. En tekniskt perfekt bild är ju givetvis bra på sitt sätt, en bild man associerar till ett visst tillfälle eller något man lärde sig vid fotograferingen är ju bra på ett annat sätt.

Är min bästa bild en bild som är BRA eller är min bästa bild en bild jag helt enkelt känner väldigt starkt för pga helt andra orsaker än de rent bildmässiga?

Det är ju svårt att avgöra, precis som vilken bild som blivit bäst. :)

Det enda jag vet är två saker:

- min bästa bild tar jag vid nästa fotosession, eller möjligen sessionen därefter

- någon av följande två bilder är den bästa (på oklara grunder, det finns en känsla i dem jag själv har fastnat för (samt att de faktiskt blev precis så som jag hade tänkt mig dem!)) jag tagit hittills

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/393739.htm

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/406831.htm
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.