JanFer
Aktiv medlem
Som tidigare sagts "inloggad finns en kontrollpanel. Den ser ut såhär."Hur funkar det där? Hittar inget på Surftown om det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Som tidigare sagts "inloggad finns en kontrollpanel. Den ser ut såhär."Hur funkar det där? Hittar inget på Surftown om det.
Jag har inte fullt lika goda erfarenheter
Så länge man inte har för mycket trafk är one.com alldeles utmärkt. När det däremot börjar gå lite mer trafik så märker man att man får vad man betalar för. Ett webbforum jag är med och driver (http://www.ljudbojen.com) låg tidigare där, men en vacker dag för ganska precis ett år sen stängde de av sidan helt - utan förvarning eftersom de tyckte den drog för mycket kapacitet. Det var totala yxskaftsvar och det tog ett antal dagar innan ens supporten kunde låsa upp mycket nog så vi kunde lägga en "tillfälligt avbrott"-skylt och tanka ned sista databasen inför flytten.
Vi bytte istället till det amerikanska webbhotellet Godaddy.com som inte bara tillåter mycket mer trafik utan också specar hur mycket man får dra innan det blir problem.
Trafikmängden när det hände var c:a 20.000 "sidvisningar" om dagen, som resulterade i ungefär en gigabyte med data som strömmades ut från severn. OK, det är väl mycket för ett 12-kronorshotell, men att stänga sidan utan förvarning diskvalificerar one.com från all profesionell användning tycker jag.
Databasen uppfattar jag som den största flaskhalsen på One.com i prestandaavseende.. men en enkel personlig hemsida, "good enough" som sagt.Nej, det var inga CPU-tunga bildscript på mitt forum - det var ett enkelt webbforum utan bildlagring. Visserligen en hel del databasaccesser. Problemet är att de 1) stänger siten utan förvarning 2) påstår att det är fri trafik när det uppenbarligen inte är det....
För en privat hemsida - inga problem. För seriös anvädning, nejtack.
Har också tidigare kört ett forum på one.com och har heller inget positivt att säga om det. Sidan stängdes av vid ett flertal tillfällen och förklaringen jag fick var att det var fel på min sida, men de kunde inte ge någon mer info än så. Det var ett phpBB-forum som körs av mängder av andra, så det var knappast något fel på sidan. Jag tror problemet var att deras databasserver var överbelastad. Forumet hade några hundra besök per dag så det var inget extremt.
Jag fick aldrig någon info om att de stängde sidan utan när jag märkte det fick jag kontakta dem och be dem starta den igen som de gick med på efter långt tjatande. Supporten är på engelska via chatt och då får man först prata med en som inte kan nåt som vidarebefordrar en till en tekniker. Efter att detta hände kanske 10 ggr på en månad la jag ner one.com. Inget jag kan rekommendera alltså.
Om jag minns rätt finns det svensk chatsupport på kontorstid, övriga tider är det nån eneglskspråkig chat som (enligt min begränsade erfarenhet) inte är till speciellt stor hjälp.... sedan hjälper en svensk chat-support till att få igång kontot inom en timme.
Pratar vi då verkligen om samma webbhotell? De få gånger jag drabbats av nedstängt konto har det först kommit ett mail och sedan hjälper en svensk chat-support till att få igång kontot inom en timme.
Funderar på binero eftersom de vann årets bästa webhotell på internetworld och många verkar ha haft problem med one.com...
Hur mycket utrymme och trafik behöver man för en hemsida?
Kommer som sagt att ha en massa foton, artiklar, blogg osv osv...
Man kan ju välja paket med ex. 3 gb för privatpersoner och 6 gb för företag (jag har inget företag) och 50 gb eller 100 gb i trafik/månad.
Hur mkt behöver man?
Hur mkt har ni på era websidor?
Jag har fått min nya webb-portfolio färdigkodad. Äger en domänplats hos one.com. Tydligen stöder dom inte ColdFusion.
Vilket är det mest prisvärda och bästa alternativet för mej här i sverige om jag ska byta leverantör som stödjer ColdFusion?
Cliche.se kör jag och dom är mycket bra, mycket billiga och stödjer det mesta, dra dem ett mail så får man ofta svar inom ett par timmar... Kan inte utläsa i deras info om de stödjer Coldfusion...
Min hemsida westnature.se ligger hos dem... Claes