Annons

Bäst gränssnitt för att ansluta bildskärm?

Produkter
(logga in för att koppla)
Du kan mycket väl ha rätt, men måste inte grafikkortet som sitter i ena änden av alla dessa sladdar har stöd för flera skärmar för att det ska fungera? Det lär inte räcka med bara rätt sorts kontakt, eller?

Det är bara dom allra sämsta korten idag som inte fast stöd för flera skärmar.

Det är väl mest om man spelar spel man behöver bekymra sig om sånt?

Jo, så är det nog för det mesta. Jag märker ingen skillnad på min trådanslutna mus och min trådlösa mus, förutom att den ena saknar sladd. Jo, den trådlösa är lite tyngre, men om jag bara har ett istället för två batterier i den blir viktskillnaden inte så stor. Båda ser exakt likadana ut.

Det jobbiga med trådlöst tangentbord och trådlös mus är batterierna som måste bytas och/eller laddas med ojämna mellanrum. Det finns förvisso möss som man kan ladda batterierna på utan att ta ur dem, men då måste man komma ihåg att placera musen i laddaren när man lämnar datorn. Det lär finnas induktionsladdade möss som laddar via en speciell musmatta, men jag vet inte hur bra de fungerar.
Jag hade ett tag en Bluetooth-mus som dessutom hade USB-sladd, vilket var en ganska bra idé. När batterierna var urladdade så kopplade man in USB-sladden och fortsatte medan musen laddade batterierna.

För tangenbord finns det väl inga bekväma laddningsmetoder?

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto