Annons

Bärbar, låg vikt och bra battertid, tips?

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders P Hansson

Aktiv medlem
Jag funderar på att köpa en bärbar men tvekar eftersom jag tycker många modeller har för dålig battertid. Jag tycker annars Dell XPS 1330 är intressant låg vikt bra prestanda men battertid 2 tim!

Jag skall använda den för att
- surfa
- photoshop
- tanka in bilder, granska
- skrivmaskin
- wifi
- nätkoppling (finns ju dockningstationer)
- ev spela

Har du tips?
 
Om du vill ha en bärbar dator med bra batteri tid så kolla på macbook, har en sådan själv och är väldigt nöjd. Om du tex surfar och jobbar samtidigt i ps så har du en batteri tid runt 4-5 tim annars har du runt 6 timmar.

/M
 
Om du ska köpa idag så rekommenderar jag en LG P300.
Snabbare, bättre, tystare mindre och lättare än Dell-datorn och med bättre batteritid. Dock ingen intern DVD-brännare, den får man med som lös USB-enhet istället, men det är inget som stör mig det minsta, är bara glad att vikten kommer ner ytterligare. Jag har inte kollat exakt, men jag får ut ungefär 4 timmar på blandad körning på batteri.
http://www.dustin.se/pd_5010168427.aspx

Om du kan vänta ett slag så kommer Apple med stor sannolikhet ut med en ny Macbook med LED-skärm snart. Dagens Macbook känns något föråldrad och har gräslig skärm.
 
Om du ska köpa idag så rekommenderar jag en LG P300.
Snabbare, bättre, tystare mindre och lättare än Dell-datorn och med bättre batteritid. Dock ingen intern DVD-brännare, den får man med som lös USB-enhet istället, men det är inget som stör mig det minsta, är bara glad att vikten kommer ner ytterligare. Jag har inte kollat exakt, men jag får ut ungefär 4 timmar på blandad körning på batteri.
http://www.dustin.se/pd_5010168427.aspx

Om du kan vänta ett slag så kommer Apple med stor sannolikhet ut med en ny Macbook med LED-skärm snart. Dagens Macbook känns något föråldrad och har gräslig skärm.

Tack för tipset skalll kolla. Men är verkligen Mac intressant för en PC van användare? :)
 
Jag använder en Fujitsu-Siemens P7230, den har allt inbyggt även 3G modem. Jag letade länge innan jag hittade denna. Köpte min första för över ett år sedan, hälde sedan ett glas apelsinjuice i den i somras och köpte en ny lika dan, fanns inte en tanke på att köpa någon annan.

Det jag har kompliterat med är en PCMCIA adapter till CF kort, då har jag både CF och SD kortläsare inbyggt i dator. Inga lösa saker som hänger i kablarn. Det är "bara" 10.6" skärm på den. Men som jag ser på det är det bra, mindre skärm drar mindre ström. 12" skärmarna har samma upplösning så man får inte mer på dessa och jag har inga som helst problem att läsa på denna för att bokstäverna skulle vara för små. Det är dessutom en inte så blank skärm på den så man slipper de flesta reflexerna och det går utmärkt att läsa på skärmen i solsken.

http://www.dustinhome.se/pd_5010116385.aspx
 
... Jag tycker annars Dell XPS 1330 är intressant låg vikt bra prestanda men battertid 2 tim!

? 2 timmar måste vara med minsta batteriet (4-cell) och värsta grafikkortet + icke LED skärm. På en m1330 med 6-cells batteri, utan nvidia grafikkort, med LED skärm får jag en batteritid på iallafall 3.5-4 timmar vid wifi surfning + ordbehandling. Vill du har längre batteritid så finns det ett 9-cells batteri, men då ökar vikten + storleken.
Att tänka på är att M1330 inte är en lättviktsdator (1.8kg..), men den har en svårslagen balans av prestanda, pris och vikt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.