ANNONS
Annons

Bära stor glugg + kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutad140916

Avslutat medlemskap
Hur gör ni när ni bär er 70-200 2.8 monterad på kameran(30D)? Jag har läst att vissa bär den som en baby på armen, eller att vissa har den i objektivväskan.
Men jag skulle gärna använda kameraremmen, men håller kameran om man bär uppsättningen på det sättet?

//Mats

Klart det håller... Det är ju inte överdrivet tungt. Om jag ska bära min motsvarande uppsättning så stoppar jag ner den i väskan. Om jag handskas med den och bär kortare sträckor så bär jag i objektivet. Eller helt enkelt hängandes över axeln.

Mvh /Peter

I kameraremmen. Jag har dock skaffat en annan kamerarem som är något elastisk. Det spar nacken en hel del.

Kameran håller garanterat med linsen monterad, även jag rekommenderar en bredare rem för längre sessioner.

kokko

på dom större objektiven (där det behövs) har du fästen för bärrem på objektivet. så man kan ju anta att har inte objektivet fäste för bärrem så kan du använda dom som sitter på kameran.

contender skrev:
Hängandes över axeln. Känns inte som om remmen skulle gå sönder.
Jag köpte en gång en sån där bred elastisk rem, som var grymt skön att bära, tills den gick av! ;-) Kameran jag bar på klarade sig dock...

Jag håller med resten, över axeln. 500mm+ är en helt annan fråga, då brukar jag försöka alternera mellan positioner, eftersom jag inte har rem på det stora telet.

/Pontus

Pongu skrev:
500mm+ är en helt annan fråga, då brukar jag försöka alternera mellan positioner, eftersom jag inte har rem på det stora telet.

/Pontus

Bästa sättet att bära är i "handtaget" ;)

Bilagor

• 500mm.jpg
    500mm.jpg
    43.7 KB · Visningar: 449
Jo, den är inte dum. Mitt Sigma har t o m urgröpningar för fingrarna. Men går man långt tröttnar man i bärhanden (inte den som är blå av alla blåbär utan den man bär med!). Brukar bära som en baby ibland, som en kulspruta över axlarna ibland och någon gång över ena axeln.

/Pontus

Jag har nu testat de tips som jag har fått och det med att bära kameran "bakochfram" hängandes i remmen på axeln är nog det som kommer funka bäst.
Det är ju ingen +4kg konstallation så som bilden ovan är....
Det finns ingen risk att bajonetten kan bli glapp i när man låter objektivet hänga ikameran?

Lindar antingen kameraremmen runt handleden som en snara och bär den i handen, eller har jag armen böjd in mot bröstkorgen och kameran liggandes i handflatan och telen pekandes mot axeln. Hade den hängandes i remmen på axeln förrut, men har nu axelproblem som fan.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar