Annons

Bära kameran???

Produkter
(logga in för att koppla)
Fortfarande, varför håna Robin? Av gammal vana? Ergonomi är ett riktigt problem. Stora axelväskor är till exempel jättepraktiska och ganska sköna att bära tills man får diskbråck.
 
Fortfarande, varför håna Robin? Av gammal vana? Ergonomi är ett riktigt problem. Stora axelväskor är till exempel jättepraktiska och ganska sköna att bära tills man får diskbråck.

Är det någon som hånat robbin? alla har haft helt motiverade åsikter. Däremot så behöver du inte hålla med. Men kritiken har absolut varit värdig!

/ Erik
 
Jag lät sy en svart häftig läderväska för ett antal år sedan som går från vä axel ner till hö. midja och i å med att jag har handgrepp på kameran och alltid handen i väskan tycker jag det är det snabbaste sättet att komma till aktion.
Mvh Thomas
 
Baka en tillräcklikligt stor

så den räcker till mig med, jag ska ha en stor bit.

Kameraväskor brukar ha en midjerem, då slår den inte när man går. Annars kan man dra igenom armen så att kameranväskan hänger under armen.
 
Ne orkar inte läsa igenom all skit som ni skriver (dock inte alla som svarat). HAr ni inget vettigt att komma med så håll snattran. Sen får frågan vara hur korkad eller intelligent som helst det spelar ingen roll, kan man inte komma med ett rakt svar utan att försöka trycka ner frågeställaren i skorna så kan man hålla k*ft rent ut sagt.

ang. remmen Balck rapid kan jag rekomendera bra både för rygg och axlar.
finns på cyberphoto bl.a.

Byta objektiv försök hålla kameran neråt för att minimera risken för damm eller annat ofog letar sig in i kameran.
 
Grattis "tråden"....

Som sagt det är bara grattis "tråden" och alla kloka svar i denna fråga. Jag har i natt bakat ett tårta ,men kunde inte vänta att ni andra skulle komma och ta för er så jag började.
Jordgubbar, oj det är bara mim "favo", man blir som ett barn på jul!

Ps!
Något taskig bild,men jag har bara en Kodak Brownie utan superlex hydro cooler xdd-50 mf Q. Då blir det så.Och jag har inte tid att ändra den i mitt Photoshop CSE WE 1600- till en ny bild typ !
 

Bilagor

  • Tårta.jpg
    Tårta.jpg
    21.9 KB · Visningar: 150
Tänk vad mycket nyttigt och kreativt som kunde ha gjorts med all den energi som folk istället lägger på att klaga på trådar och frågor som inte intresserar dom, och på att snacka skit om dom som ställer frågorna.
 
?

Tänk vad mycket nyttigt och kreativt som kunde ha gjorts med all den energi som folk istället lägger på att klaga på trådar och frågor som inte intresserar dom, och på att snacka skit om dom som ställer frågorna.

Vet inte on du Ander syftar på mig.Om det är så så har du inte förståt vad jag haft för syfte med mitt "tårt"-svar och ett tidigare inlägg.Om du går tillbaka i denna tråd så kan du se att jag skrivit ett svar till denna tråd som bygger på mina år som fotograf.Jag har inte tagit fråga med en "spark".Jag håller med dig om att tonen i denna tråd iblad har varit mycket tråkig.Och det är väl det som jag med lite "understatment" har försökt komma åt.
För att återgå till frågan.Det är utan tvekan ett ergonomiskt problem bland yrkesfotografer. Bara att fråga "di gamble". Jag har själv funnit att jag bäst bär min utrustning på ryggen i en bra fotoryggsäck.Detta skrev jag om tidigare.En ryggsäck som nu varit runt om i världen.
Där med lämnar jag denna fråga.
 
Nej, har du skrivit ett konstruktivt svar så gäller mitt inlägg förstås inte dig.
 
Hur ska man egentligen bära kameran på axeln eller runt halsen?

Man har kameran i handen då man fotar! ;)
Nåja, man har den i handen då man flanerar och letar efter bilder,
när man går runt på sta'n alltså! :)
Runt halsen kan man också ha den...
då kan man också fota nästan direkt..
Och stänga jackan om det kommer några regnstänk! :)
Men,
det här betyder en kamera som inte e för stor och tung..
Å e kameran stor och tung, så får man byta kamera! ;)

/Bengan

Ps.
Kameran på axeln..?
nja, känns litet för mycket att bära osäkert,
och att inte ha koll på kameran.....
 
Anledningen till att jag frågade var ju att jag inte vill slita ut mig. Skulle ni vart lika otrevliga mot en som ville vet hur man skall göra för att ej få musarm?
 
Precis. Vad kunde du själv ha gjort?

;-)


Mja... jag tycker jag har bidragit konstruktivt tidigare i tråden, i ett ämne som som jag då för övrigt är intresserad av (till skillnad från dom som bara hoppar in här och sprider dålig stämning) pga min onda rygg och nacke. Så jag tycker inte mitt inlägg är lika mycket att klaga på som vissa andras. :)
 
Det är en ganska vanlig kommentar, men faktiskt inte en helt logisk observation. Först klagar någon på en tråd, utan att bidra överhuvudtaget. Den tiden kunde användas bättre. Sedan klagar jag på ovanstående fenomen, och syftet är att få folk att sluta slösa bort sin och andras tid i tråden, och är faktiskt därför konstruktivt till skillnad från det jag klag jag klagar på. Det är en, om än liten, skillnad. Men visst borde jag arbeta nu istället för att skriva detta. :)
 
Klagar

Det är en ganska vanlig kommentar, men faktiskt inte en helt logisk observation. Först klagar någon på en tråd, utan att bidra överhuvudtaget. Den tiden kunde användas bättre. Sedan klagar jag på ovanstående fenomen, och syftet är att få folk att sluta slösa bort sin och andras tid i tråden, och är faktiskt därför konstruktivt till skillnad från det jag klag jag klagar på. Det är en, om än liten, skillnad. Men visst borde jag arbeta nu istället för att skriva detta. :)
Nu klagar jag på dom som klagar på dom som klagar på dom som klagar...
Kan inte vi klagare starta en egen tråd, förslagsvis under Annat/diskutera?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.