Annons

att stjäla en bild genom högerklick...

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Jo det stämmer...

krissybaby skrev:
Ni som inte vill gå tillbaka till föregående sida, gör så att ni redan vid minibilden högerklickar med musen och väljer "öppna i nytt fönster..."

Då stänger ni bara bildsidan och har ändå kvar ursprungssidan som ni bara lämnade tillfälligt.

Mvh Kriss

Och vill man jobba så är det kanske ännu enklare att vänsterklicka med shift nedtryckt...
/Svante

Åh vad kul!

Jag som trodde jag kunde så många shortcuts, men shift+vänsterklick visste jag faktiskt inte. Vad bra, tack för den!! :)

Walle skrev:
Nej, dom sa uttryckligen att det rörde sig om när du ladda ner från fildelningsprogram. Dom nämnde napster. (Det här var ett par år sen)

Ja du Christoffer, jag tror jag drar mig ur denna diskussion nu eftersom den här lagen ÄR himla diffus och kors och tvärs. Man FÅR pga det och det, men så får man INTE pga någonting annat.

Vi får i alla fall vara glada över att inte lagen är likadan när det gäller misshandel och mord...

Ingen har i alla fall blivit fälld ännu i Sverige pga bild/musiknerladdning. (Vad jag vet)

Re: Jo det stämmer...

krissybaby skrev:

Ni som inte vill gå tillbaka till föregående sida, gör så att ni redan vid minibilden högerklickar med musen och väljer "öppna i nytt fönster..."

Då stänger ni bara bildsidan och har ändå kvar ursprungssidan som ni bara lämnade tillfälligt.

Mvh Kriss

Det här stämmer nog inte riktigt, men däremot går det ju hur bra som helst att högerklicka-backa så länge man högerklickar lite utanför bilden och inte mitt på:)

Nä, jag menar tangentbordet å.
Dvs backstegsknappen på tangentbordet, dvs den uppe till höger med en pil åt vänster på.
Trycker jag på den med ALT-knappen intryckt så piper det bara, dvs den indikerar fel...

Men hallå?

Man kan ju lika enkelt ta en skärmdump! Är man duktig kan man ju lätt greja till den i Photoshop.

Högerklicksskydd verkar för mig vara ganska ineffektivt.

/Henke

Kodiak skrev:
Nä, jag menar tangentbordet å.
Dvs backstegsknappen på tangentbordet, dvs den uppe till höger med en pil åt vänster på.
Trycker jag på den med ALT-knappen intryckt så piper det bara, dvs den indikerar fel...

Ok, jag är med.

Att den funkade i Explorern hade jag ingen aning om. :)

Du får ladda hem en bild,skriva ut den på papper och hänga på din egen vägg. Sedan är det stopp.All publicering,försäljning eller dyligt är ej tillåtet enligt copyrightlagen.
Du måste alltid ha fotografens tillstånd då det handlar om att publicera på något sätt, även på din egna hemsida.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar