apersson850
Aktiv medlem
Då är risken naturligtvis mindre, eftersom utspädningen blir större innan ångorna hinner upp till taket.Som sagt, det finns ingen "köksfläkt" i min lägenhet eller någon annans för de är förbjudna i våra hus då sånt trycker in skit till grannarna. Vi har "passiva" system med bara en kåpa och en ventil som öppnas med en timer. Fläktarna sitter högt uppe på taket.
Men det framgick inte alls i det inlägg jag kommenterade. Många villor har en köksfläkt där motorn sitter precis ovanför spisen.
Jag har en del erfarenhet av elinstallationer i sprutboxar. Jag har också sett hur det kan bli när sånt här går galet, och det kan jag direkt säga, att jag ställer då ingen balja med bensin under min fläkt. Som har motorn i själva fläktkåpan.
Själv har jag scannat mina dian med en skanner som fungerar som en projektor. I med ett magasin och så är den klar om några timmar eller nåt. Sen i med nästa.
Blåser man rent bilderna före scanningen och sen använder "slugfunktioner" i programvaran, så rättar det till de flesta dian så att de ser minst lika bra ut som de gjorde när man tittade på dem på duken. Jag brydde mig inte ens om att scanna bilderna med högre upplösning än att de gott och väl fyller ut full HD på en TV. Min scanner kan bättre än så, men ofta är inte bilderna bättre än så, och om jag speciellt vill ha en viss bild i högre kvalité kan jag köra den en gång till. Det går ändå mycket fortare än att scanna alla med maxupplösningen vald. Det tog ändå några månader att gå igenom de 16000 bilder jag har i arkivet.