Annons

Att se bilden centrerad

Produkter
(logga in för att koppla)

redrosie

Aktiv medlem
Jag skulle önska att bilden kunde läggas centrerad på sidan när man klickar upp den.
Har man beskurit en bild i stående format ,så att den är smalare än orginalformat, ser den uppskrämd ut där den hamnar i hörnet.

redrosie skrev:
Jag skulle önska att bilden kunde läggas centrerad på sidan när man klickar upp den.
Har man beskurit en bild i stående format ,så att den är smalare än orginalformat, ser den uppskrämd ut där den hamnar i hörnet.

Håller med om det....

Jag tycker också det inte är snyggt när bilden hamnar uppe i hörnet.

Jag gillar photo.net's funktion där man även får en liten ruta under bilden där man kan skriva en kommentar samt en knapp som tar en till nästa bild.

PerFogelberg skrev:

Jag gillar photo.net's funktion där man även får en liten ruta under bilden där man kan skriva en kommentar samt en knapp som tar en till nästa bild.

? Det där låter mer som fotosidan, jag antar jag missförstår? På photo.net är det bara under "rate recent photos" och under bildkritiken du får en ruta ovanför bilden och kan blädra till nästa, inte i alla gallerier och framsökta bilder såsom på fotosidan. Hur menar du?

Ja, så är det ju. :)

Då tycker jag att det ska vara en ruta under bilden så att man kan kommentera den samt en knapp så att man kommer vidare.

Eh, men på fotosidan finns ju redan rutan under bilden att skriva kommentaren i och ett val ovanför bilden att klicka till nästa. Menar du att Rutan skall vara närmare bilden och även valet för att gå till nästa bild skall ligga aldeles under bilden.

Jag får nog gå och äta min gröt så att mitt huvud blir att funka :).

Jag antar att Carola menar när man förstorar bilden. Eller har jag fel.

När man förstorar bilden hamnar den längst till vänster på skärmen. Det är mycket snyggare om den är centrerad mitt på skärmen då man kör i helskärmsläge.

Som en liten extrafiness skulle man kunna ha en enkel textinmatningsruta under bilden för att enkelt kunna kommentera utan att behöva backa till den förminskade bilden.

Centrerad bild har ni fått nu ivartfall, inmatningsruta skulle man kunna ha men då sabbar man ju lite av det ni vill uppnå - en ren sida för att se bilden på.

Jag gjorde så att klick på bilden nu öppnar nytt fönster i både pool och utanför (det var inkonsekvent förut), samt att klick på bilden stänger fönstret igen. Tyckte det gav snabbaste sättet att se bilden stor och sedan återgå till att skriva kommentar. Vettigt?

Ja nu funkar det när man klickar upp en bild i större format. Är det svårt få till med bilder upp till 600? Alltså de som ses i full skala direkt?

Du menar inne i vanliga visa-bild-sidan?

Jag får ta den diskussionen med design-Erik, det kan se lite skevt ut kanske om man inte flyttar med navigeringslisten, kommentarslistan odyl - och flyttar man dem hela tiden beroende på bild blir det flipprigt.

Varför inte istället göra 600-pixelsbilderna klickbara på samma sätt som de större, fast utan förstoring? Så att man kan se dem i det rena fönstret snyggt centrerade utan krafs. Det tycker jag vore en hit.

jimh skrev:
Varför inte istället göra 600-pixelsbilderna klickbara på samma sätt som de större, fast utan förstoring? Så att man kan se dem i det rena fönstret snyggt centrerade utan krafs. Det tycker jag vore en hit.

Låter ju som en bra lösning om det är lättare än att lägga den centrerad direkt.

Christer: Superbra!

Jag håller med de två föregående talarna om att det skulle vara fint att kunna se alla bilder mot en neutral bakgrund.

Kan man inte lägga till något i överkant att klicka på så att det kommer upp ett popupfönster där man kan kommentera? Då slipper man hoppa fram och tillbaka till den förstorade bilden när man kommenterar.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto