Annons

Att köpa kamera i USA

Produkter
(logga in för att koppla)

dloow

Avslutat medlemskap
Jag vill köpa en Canon 40D när jag åker till USA i augusti. Jag kommer att bo i Washington DC hos en vän i ca en vecka.

Hur är bästa tillvägagångssättet att få tag på en så billig kamera som möjligt?

Har en 40D på samma sätt

hej

Jag har köpt en 40D på det sättet och det fungerar pefrfekt. Köpte den på 42st photo i Ny och skickade den till hartford. Fördelen med att skicka interstate är att man undviker sales tax på 8%. Köpte till en 3 årig världsgarasnti för ca 400 spänn som en säkerhet

Lycka till

Vad kostade den för dig Hans? Nu när jag kollar på 42st photo kostar kamerahuset bara $889. Tillkommer det några fler avgifter? Skatt av något slag?

Jag köpte min på http://www.bhphotovideo.com (New York). De var riktigt snabba med leveransen - du kan få den nästa dag med UPS om du vill. Så be dem skicka den till adressen du ska bo på.

Jag betalade $899 inkl ett 28-135mm IS USM-objektiv.

Jag har funderat på att köpa en kamera på digicombos, är det någon som vet om det är en bra äffär att beställa ifrån
// Joakim

Bhphoto rekommenderas, oerhört seriösa och snabba och stor lagerhållning. Inte heller någon typ av lurendrejeri som att man måste köpa till laddare etc vilket plötsligt höjer det från början låga priset...

Olsson400 skrev:
men det blir inget problem med att få kameran hem till brevlådan ända ifrån NYW YORK
Jag gissar att det kan bli hur mycket problem som helst.
Känner du till att du får betala moms och tull?
Har du koll på hur det fungerar med garanti på den kamera du köper?
Har du kollat resellerratings.com?
Digicombos ligger inte i topp precis även om inte alla är missnöjda.
Var mycket vaksam om det verkar lite väl billigt.
Vissa av alla de här postorderföretagen kan vara väldigt jobbiga att ha att göra med.

Sven-Erik Nordenhed skrev:
Köp den på Amazon.com och låt den skickas till den amerikanska adressen.

Detta är precis vad jag gjort. Den är levererad och klar. På onsdag åker jag över till usa. Nice. Garantin på canon kamerahus är kontinentgaranti, men det är lugnt. Känner så många som åker till us hela tiden. Om den skulle råka pajja så får man väl skicka med kameran. Men det är inte ofta något går sönder. I annat fall kan man faktiskt fixa fel utan garanti. Då beror det på vad som gått sönder hur mycket det kostar. Tull oroar jag mig inte för ett dugg. Räknar med att den går igenom utan problem.

Bara för att förtydliga
Mitt svar avsåg helt och hållet frågan från Joakim Olsson, 16 år.

David Lööw verkar ha koll på hur han ska lösa sin affär med hjälp av vänner i USA.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto