andreassofus
Aktiv medlem
Hej, När man tittar på alla fina bilder på vilda djur här på fotosidan så blir man ju otroligt sugen på att lyckas med sådanna bilder själv.
Jag bor i värmland så jag har skog vart jag än tittar (uteslutande barrskog)
Men saken är den att jag i stort sett aldrig ser några djur, förutom för ett par veckor sen när jag fotade ett par rådjur som stod på en åker.
Var och hur ska man bära sig åt för att hitta och fota vilda djur. Vad är era bästa tips?
Jag gick ut idag längs en gammal elljusbana här och gick upp på en liten höjd med ett kalhygge framför mig och skog runt om,, en rätt öppen plats. Satte mig på en stubbe ochtittade mig runt och väntade och lyssnade.
Satt väl där max en timme men jag varken såg ett enda djur eller hörde en enda fågel.
Jag förstår att man inte kan räkna med att se djur varje gång, eller speciellt ofta men är det så man ska göra eller gör jag helt fel?
är camo kläder ett måste?
Utrustningen jag har är inte jättemärkvärdig.. en canon 600d. ett stativ och en canon 70-200 f/4 L
ett större objektiv vore ju såklart braa men nu har jag inte det
så mina två huvudfrågor är
VAR är lämpligt att vara när man fotar vilt och HUR ska man bära sig åt?
tacksam för svar
mvh andreas
Jag bor i värmland så jag har skog vart jag än tittar (uteslutande barrskog)
Men saken är den att jag i stort sett aldrig ser några djur, förutom för ett par veckor sen när jag fotade ett par rådjur som stod på en åker.
Var och hur ska man bära sig åt för att hitta och fota vilda djur. Vad är era bästa tips?
Jag gick ut idag längs en gammal elljusbana här och gick upp på en liten höjd med ett kalhygge framför mig och skog runt om,, en rätt öppen plats. Satte mig på en stubbe ochtittade mig runt och väntade och lyssnade.
Satt väl där max en timme men jag varken såg ett enda djur eller hörde en enda fågel.
Jag förstår att man inte kan räkna med att se djur varje gång, eller speciellt ofta men är det så man ska göra eller gör jag helt fel?
är camo kläder ett måste?
Utrustningen jag har är inte jättemärkvärdig.. en canon 600d. ett stativ och en canon 70-200 f/4 L
ett större objektiv vore ju såklart braa men nu har jag inte det
så mina två huvudfrågor är
VAR är lämpligt att vara när man fotar vilt och HUR ska man bära sig åt?
tacksam för svar
mvh andreas