Ja det blir förmodligen antingen D610,D750 eller kanske en begagnad D800 får se hur långt pengarna räcker haha! Tack så mycket för hjälpen
Om jag vore dig( vilket jag var för ett antal år sedan , när det kommer till kameraval) skulle jag köpt en D700 begagnad. Som jag sa, jag har både D810, Nikon DF och en D700 för tillfället. Jag kan ärligt säga att det jag får ut av min D700 räcker för i stort sätt allt jag gör. dessutom är det nästan den skönaste kameran av de jag har att använda och den som ger mest gedigen "kamera" känsla, känns mest som en proffskamera. Lägg dessutom till hur billigt t du kan få den begagnad.
Min fru använder den nu och är supernöjd.
En av de viktigaste anledningarna att köpa en D700 och få spara de andra pengarna är att du sedan satsar på begagnade bättre objektiv. Antingen en grym zoom som täcker det mesta( tex ett 24-70)
Eller några grymma fasta gluggar som täcker det mesta ( 85 1,8g...85 1,4 afD...180 2,8...28 1,8g....sigma art 50 1,4.....105DC eller 135 2,0 DC) alla de jag nämnde är riktigt bra objektiv och kostar inte en förmögenhet begagnade.
Det är mina bästa råd jag kan ge för att få en riktigt bra utrustning som du kan göra det mesta med och inte lägga ut som en proffsfotograf måste göra pengamässigt
Berätta hur det har gått sedan.
/Martin.