Annons

Att besvara bildkommentarer

Produkter
(logga in för att koppla)
hansen2 skrev:
Enkelt, man har missuppfattat vad FS är till för.

Samtidigt är svar, försvar och bortförklaringar ganska underhållande läsning. Framför allt då man, illa dolt, ger sken av att inte ta åt sig: "Jag, farmor, solnedgången och katten är skitnöjda i alla fall, det *skall* vara såhär!!!"

:)

/Johan
Precis!
Och en gyllene regel är att aldrig ge dålig kritik på bilder som innehåller någons barn eller husdjur. Sådana bilder kan bara få omdömmet "oh så sött" ;)
 
Intressant detta !
jag tackade mycket förut, då fick vi ganska mycket skäll för att vi gjorde det.

Nu tackar jag inte svarar bara då det finns något att diskutera i kritikerna. Självklart läser vi väl våra kritiker annars finns väl ingen anledning att be om kritik.

Jag skulle vilja ha en bevakning på mina kommentarer som får svar, ifall man kommit med något konstruktivt förslag är det ju kul att se hur det mottas, men att bara läsa tack för kommentaren är rätt meningslöst.
Marlene
 
Maxell skrev:
Precis!
Och en gyllene regel är att aldrig ge dålig kritik på bilder som innehåller någons barn eller husdjur. Sådana bilder kan bara få omdömmet "oh så sött" ;)
En ny gyllene regel kanske vore att inte lägga ut bilder på sina barn och husdjur? ;-)

Jodå, det är klart man kan, men faktum är att folk verkar ha noll självkritik när det gäller såna bilder. Man måste ju se på bilden som om det vore nån annans hund eller unge. Ofta är de totalt ointressanta om man själv inte har nån koppling till kreaturet. Såna bilder är inte lönt att kommentera tycker jag tyvärr.
 
Jag har inte hört den gamla kattbildsdebatten men visst har jag sett en del kommentarer hur tråkiga sånna bilder är. Själv tycker jag väldigt mycket om just kattbilder och liknande, men har inte kommenterat en enda blåsippsbild, hur många har det varit i vår? Bilder på byggnader eller folk på stan är inget kul tycker jag medan andra tycker mycket om sånna bilder. Alla är vi olika ;) Man kollar väl på sånt man gillar och struntar i det andra, tiden räcker ändå inte till... :)
 
clindh skrev:
(om de bevakar gästboken) - något som ju tyvärr inte finns fn på kommentarer (en sådan funktion står dock på min långa Att Göra; "Bevaka svar på mina kommentarer")

Ahhh Vad bra ! Just precis vad jag skulle vilja ha. Det kan kanske främja konstruktiv diskussion om bilderna / Marlene
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.