Riktigt smidig lösning, och något som jag själv skulle kunna tänka mig igen. // Blir rätt mysigt och trevligt i rätt rum!
Jo, jag förstår att du tycker det och jag kan i viss mån hålla med dig, men eftersom behovet inte finns i dagsläget, ser jag det inte som något intressant alternativ. Dessutom (jag vet inte hur gammal du är, men jag vet hur gammal jag är ;-)), att ta risken att trilla ner en våning bara för att man skall behöva besöka porslinstronen om natten och glömt bort att man bor ~ 1,5 meter över golvet, det är en erfarenhet jag kan bespara mig själv, det lockar inte om man säger så. Lägg då till om behovet uppstår flera ggr om natter, så ser du kanske saken i ett annat ljus (!) ;-).
Låter som en klart vettig förändring (speciellt om det är en säng för främst en person i hushållet), med tanke på hur trångt och litet arbetsutrymmet ser ut.
Visst är avståndet mellan säng och stol i minsta laget, men faktum är att det är precis lagom för det tänkta ändamålet. Om jag tar bort stolen och sätter mig på sängen, kommer jag för långt bort från skärmen (och arbetsytan).
Lägg därtill, att när stolen är inskjuten mot bordet (dvs, när man inte redigerar) är utrymmet inte mindre än att jag kan ta mig upp ur sängen obehindrat. Sedan har jag väl ännu inte gett upp hoppet om att träffa någon som vill idka brottning med mig om nätterna, då jag inte är upptagen med fotoredigering, if u know what I mean ;-).
Men, i den mån det blir aktuellt att byta säng (och där är jag inte i detta nu), kommer jag definitivt att överväga en mindre. Saken är den, att när jag sitter i stolen så kan jag sträcka ut benen obehindrat under skrivbordet, utan att stöta i sängen eller väggen och då är jag ändå 185 cm lång.
Dessutom är det inte hela rummet som syns på bilden, utan bara den del där arbetsytan och sängen är placerad är. Själva rummet är dubbelt så stort, men detta var den bästa placering jag hade utifrån hur de andra ytorna är disponerade. Sammantaget och avslutningsvis så är jag faktiskt väldigt nöjd med hur utfallet är i detta nu, och det är väl kanske det viktigaste; Att jag själv är nöjd ;-).