Annons

Arbeta som fotograf

Produkter
(logga in för att koppla)
Tror att det kommer bli tufft att ha studio i tider där det säljs kameror som aldrig för.Man tar dom där speciella bilderna själv eller känner någon som köpt systemkamera ock tror det blir lika bra som studiojobb.
du kan ju läsa massa trådar där man frågar efter tips till bröllop eller barnfoto
man har kanske köpt sin första systemkamera o ska ut o fota kompisens eventuella evenmang.

Jag är inte säker att studio = fattig fotograf i framtiden men räkna med att antalet privatpersoner som går och tar foto i studio blir färre och färre med tiden.

Tror nog att de som klarar sig bäst är de som riktar in sig på reklamfoto och jobbar med företag på olika sätt. Det är där pengarna finns...

Min erfarenhet med att jobba mot (inte alla med det stora flertalet) privatpersoner är att det tar en förfärlig tid att förklara för dem VARFÖR jag tar den timpeng jag tar. Och VAD det är med fotograferandet som tar tid. Jag upplever det som om de flesta INTE bearbetar sina bilder i tex PS, så vaför skulle de då betala mig för den tid jag lägger där? Det mesta om företagande har vi redan tagit upp här.

Ett företag, som i bästa fall redan vet en del om att köpa in fototjänster, vet redan om detta med F-skatt osv. Så där behöver jag sällan lägga tid på att förklara.

Men bor du i en större stad, inte har lån på hus/utrustning, inte har familj osv. Testa, det kan ju gå vägen!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar