Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Apples nya Ipod

Produkter
(logga in för att koppla)
Har inget behov av att förändra just navigatorn , men kanske byta fälgarna till något snyggt från annan tillverkare och kanske även sätta dit ett feritta avgassystem.
Volvo hindrar mig heller inte att ta fram sprayburken och spraya en stor apa på taket..Garantin kvarstår t.om (kanske dock inte på lacken)

har eller inget behov av att fixa min kameran som någon påpekat, den tar bilder och har inget annat.

Dock är iphone mer än en telefon för mig , det är en liten handdator med potential vilket var ett behov jag hade när jag köpte den..att jag inte läste på om produkten innan är mitt eget fel..skyller på att jag är en PC användare och trodde det var något fel när den inte dök upp i enhetshanteraren när usb kabeln anslöts.

Har inget behov av att förändra just navigatorn , men kanske byta fälgarna till något snyggt från annan tillverkare och kanske även sätta dit ett feritta avgassystem.
Volvo hindrar mig heller inte att ta fram sprayburken och spraya en stor apa på taket..Garantin kvarstår t.om (kanske dock inte på lacken)

har eller inget behov av att fixa min kameran som någon påpekat, den tar bilder och har inget annat.

Dock är iphone mer än en telefon för mig , det är en liten handdator med potential vilket var ett behov jag hade när jag köpte den..att jag inte läste på om produkten innan är mitt eget fel..skyller på att jag är en PC användare och trodde det var något fel när den inte dök upp i enhetshanteraren när usb kabeln anslöts.

Det ar absolut inget som hindrar dig fran att mala din iPad eller iPhone, eller satta pa ett skal eller hur du nu vill gora.

Sa om du inte vill andra din navigation, men du maste absolut andra din telefon/ipad, tror du inte att begrasningen ligger mer hos dig da?

Och om det enda du verkligen vill ha med din telefon ar en bokstav e: eller f: i utforskaren, sa kan jag rekommendera detta: http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/61682?opendocument&markID=20-95-90

Betydligt billigare och definitivt mindre.

Tja, den kommentaren säger väl allt. Men jag är inte förvånad, uppvuxen i smålands jerusalem är jag van vid religiösa fanatiker.

Vad kallar ni er förresten, iDiots? Och en nyfrälsta för iBorn?

Jag tror att din kommentar sager det mesta... Finns egentligen inget att tillagga forutom att det ar trakigt att du och andra maste hacka pa denna nya produkt som faktiskt kan hjalpa dig med ditt fotograferande.. Tank bara onOne's DSLR Remote.

Men istallet sa ar det "Jag hatar att som kommer ut ur Steve Jobs mun och allt som Apple producerar."

Man kan ju inte saga annat an suck.

Du avslöjar din okunskap när du påstår att det inte går att personifiera en iPhone/iPad (eller mac för den delen). Själv tycker jag att sådant är oviktigt, jag använder produkten istället.

Att personifiera sin iPhone/iPad, är det verkligen det viktigaste? I så fall kanske man ska ta sig en funderare hur ens liv ser ut...

Vadå avslöjar i hans okunskap när han påstar att det inte går att personifiera en iPhone? Man kan byta bakgrundsbild och ändra ringsignal, thats it. Kallar inte jag direkt personifiera. Finns en hel drös med personer på mitt jobb som har iPhone, varav runt hälften har samma defaultbakgrundsbild (jorden) och samma defaultringsignal. Pinsamt imo. :\
Och vaddå? Ska jag fundera på hur mitt liv ser ut för jag inte vill vara, se ut, bete mig, bla bla bla som alla andra? Varför är folk rädda för det som inte är "normen"?

Men visst, om 20 år när Apple har börjat bygga hus så kan ju du bo i ett förmöblerat hus som ser exakt likdant ut som alla andras så ska vi se hur lycklig du blir.

Okej, jag erkänner, jag drar det lite till extremer, men du kanske förstår ändå vad jag menar? :p
För övrigt tycker jag Tähteläs exempel med Equilibrium var ganska klockren. Grymt bra film är det också.

En sista sak, när 3GSen kom med inbyggt MMS så sa herr Jobs att hårvaran i 2g-iphonen inte stöder MMS över huvud taget.
Det tyckte jag var ganska äckligt komiskt efter som jag hade haft MMS på min iPhone i nåt år redan då. Allt för att lura folk att köpa nya produkter. :\

En sista sak, när 3GSen kom med inbyggt MMS så sa herr Jobs att hårvaran i 2g-iphonen inte stöder MMS över huvud taget.
Det tyckte jag var ganska äckligt komiskt efter som jag hade haft MMS på min iPhone i nåt år redan då. Allt för att lura folk att köpa nya produkter. :\

Jag kan bara saga att han har helt ratt i vad han sa, hardvaran stodjer ALDRIG MMS, eftersom det ar en mjukvarufunktion, sa kallad feature. Ta en titt pa 3gpp.org.

Intressant att du tycker att Apple kan jamforas med filmen Equilibrium, for ovrigt en pinsamt dalig film med valdigt daliga skadespelar insatser, men ingen klagar nar ni inte kan forandra dator i era bilar... Eller vad sager du om att andra mjukvaran i din TV? Nehe? Inte det, kan det vara som sa att den tanken inte har slagit er, utan har inte er bil eller TV den funktionen ni soker, sa koper ni en annan produkt, men jag ar helt overtygad om att ni inte langa hat-inlagg pa diverse forum om detta. Sa da kvarstar val egentligen bara en slutsats: avundsjuka?

Du bekräftar och till och med försvarar det låsta systemet ?

Vad tycker du om PSP/Wii/Xbox/Nikon/Canon/Nokia/Ericson osv? I stort sätt alla produkter, system, vaurmärken vill på något sätt göra sig unika och skydda sin produkt för att ja tro det eller ej tjäna pengar. Några andra har valt en annan väg.

Det finns en grupp människor, de som köper den senaste tekniken först. De tycker ALDRIG att produkten duger utan vill ha mer av det mesta. Sedan kommer den stora massan som vill ha en produkt som fungerar och är fullt nöjd med de allra flesta funktioner som finns...sällan nöjd med hur ingenjörerna har lyckats krånga till något som borde vara enkelt, men det är en annan fråga.

Själv sitter jag med en HTC jobbmobil som är fantastiskt krånglig att göra de enklaste sakerna som att ringa och skicka sms. Det är en helt otroligt dålig produkt som är livsfarlig att använda i bilen t.ex.

Vadå avslöjar i hans okunskap när han påstar att det inte går att personifiera en iPhone? Man kan byta bakgrundsbild och ändra ringsignal, thats it. Kallar inte jag direkt personifiera. Finns en hel drös med personer på mitt jobb som har iPhone, varav runt hälften har samma defaultbakgrundsbild (jorden) och samma defaultringsignal. Pinsamt imo. :\
Och vaddå? Ska jag fundera på hur mitt liv ser ut för jag inte vill vara, se ut, bete mig, bla bla bla som alla andra? Varför är folk rädda för det som inte är "normen"?

Men visst, om 20 år när Apple har börjat bygga hus så kan ju du bo i ett förmöblerat hus som ser exakt likdant ut som alla andras så ska vi se hur lycklig du blir.

Okej, jag erkänner, jag drar det lite till extremer, men du kanske förstår ändå vad jag menar? :p
För övrigt tycker jag Tähteläs exempel med Equilibrium var ganska klockren. Grymt bra film är det också.

Det är rätt lustigt att du nämner "normen" och du menar att man följer strömmen och tar vad man får om man väljer en Appleprodukt. Om man väljer t.ex. Windows till sin dator, eller Nokias telefon, är man udda, fritänkande och kreativ då? Nej, då tillhör man den stora grå massan.

Den här diskussionen om personifiering är rätt meningslös. Jag använder mina saker och har absolut inget behov av att hacka dem. Fortsätt du och pilla i mojängerna.

Förstår inte varför detta problem hehe
Om bakgrundbild är så jäkla viktigt så har man inte mycket till liv.

Vilken mobil har 140.000appar?

Såklart apple vill att man ska använda endast godkända program
och attt man inte kan göra vad som helst för dom vill att produkten funkar.
Bara kolla x-box, ps3 och framförallt bilindustrin.
varför låter inte audi ta bort esp t.ex?

Flickvännen och jag har iphone och kommer beställa 2st ipad i april med 3g.
Kommer funka till 95% av allt vi gör på datorn + att vi kan lätt ta med den överallt smidigt dessutom.

Jag kan bara saga att han har helt ratt i vad han sa, hardvaran stodjer ALDRIG MMS, eftersom det ar en mjukvarufunktion, sa kallad feature. Ta en titt pa 3gpp.org.

Intressant att du tycker att Apple kan jamforas med filmen Equilibrium, for ovrigt en pinsamt dalig film med valdigt daliga skadespelar insatser, men ingen klagar nar ni inte kan forandra dator i era bilar... Eller vad sager du om att andra mjukvaran i din TV? Nehe? Inte det, kan det vara som sa att den tanken inte har slagit er, utan har inte er bil eller TV den funktionen ni soker, sa koper ni en annan produkt, men jag ar helt overtygad om att ni inte langa hat-inlagg pa diverse forum om detta. Sa da kvarstar val egentligen bara en slutsats: avundsjuka?

Dålig film? Hm, mja, smaken är ju som baken..
Dator i bilen har jag inte ens, så nä, det är inget jag vill ändra. Det jag däremot vill göra med min bil just nu är att byta fälgar till nåt snyggare, byta motorhuv från en B3-huv till en B4-huv, trimma jadda jadda. Men skillnaden där är att DET KOSTAR PENGAR.

TV har jag ingen, men skulle jag däremot ha en så tror jag inte jag skulle vilja bygga om hårdvaran speciellt mycket eftersom det man gör på en tv är titta på t ex en film eller serie, inte sitta o pilla runt i menyer. Visst, skulle man göra det så finns det säkert saker man vill ändra, men iom att man är i menyerna o pillar en gång i kvartalet så spelar det ju verkligen ingen roll.
O för övrigt så är det ingen som lägger ner energi på att "jailbreaka" en tv, så därför finns det ändå ingen möjlighet att bygga om några menyer där inte.

Och nej, jag hatar inte Apple, jag har ju för fan en iPhone själv, och vill hemskt gärna ha en iPad också, men BARA om den går att jailbreaka. För produkterna i sig är grymt bra med stort tredjepartsstöd osv osv, men jag ogillar deras sätt att låsa in folk på. Jag gillar alltså inte att DOM försöker bestämma hur jag vill ha saker o ting.
O avundsjuka? På vaddå? På att jag inte har lika lite egen vilja som ni? Seriöst, läs vad ni själva skrier. :\

Föresten så har jag iaf en förståelse för att man kanske inte orkar jailbreaka sin iPhone/iPad eller vad det nu är. För när det väl kommer en ny uppdatering så är det ju inte helt smärtfritt att uppdatera (man måste blåsa hela telefonen).
Däremot har jag ingen förståelse för att man ska behöva vara tvungen att jailbreaka över huvud taget för att få göra vad man vill.

Förstår inte varför detta problem hehe
Om bakgrundbild är så jäkla viktigt så har man inte mycket till liv.
Du har missat helt vad diskussionen handlar om. :p

Bara kolla x-box, ps3 och framförallt bilindustrin.
varför låter inte audi ta bort esp t.ex?

Jag kopplar bort ESPn hela tiden på min fars Audi. Visst, behöver trycka på en knapp för att få bort den, men det går. Och roligt är det också. ;)

Angaende 3G, jag forsoker bestamma mig om jag ska skaffa 3G versionen eller vanliga, vad har du for motiv for valet av 3G versionen?

Frågan var förvisso inte till mig, men jag kommer också att välja 3G versionen eftersom den kommer att vara med ute på fotojobb m.m. och där har man inte alltid turen att hitta ett öppet nätverk. Har redan ett fast data-abonemang så det är bara att köra på.

För produkterna i sig är grymt bra med stort tredjepartsstöd osv osv, men jag ogillar deras sätt att låsa in folk på. Jag gillar alltså inte att DOM försöker bestämma hur jag vill ha saker o ting.

Jag har bara haft iPhone de senaste åren så jag är inte uppdaterad på andra telefoner. Så jag frågar dig, vilken annan telefon ger dig fullständigt fria val när det gäller program och att förändra utseende etc? Finns det NÅGON?

Om det finns tycker jag att du ska köpa den omedelbart.

Senast ändrad:
Dålig film? Hm, mja, smaken är ju som baken..
Dator i bilen har jag inte ens, så nä, det är inget jag vill ändra. Det jag däremot vill göra med min bil just nu är att byta fälgar till nåt snyggare, byta motorhuv från en B3-huv till en B4-huv, trimma jadda jadda. Men skillnaden där är att DET KOSTAR PENGAR.
Sa du andrar hardvaran pa din bil, och det kostar pengar, men har ingen lust att mecka med datorn i bilen, for om du inte har en dator i bilen sa har du en 30 ar gammal bil, prescis det galler for iPhone/iPad, du kan andra hardvaran, t.ex. mer minne eller sa, men det finns ingen anledning att andra pa operativ system, eller?

Equilibrium:
http://www.rottentomatoes.com/m/equilibrium/ 36%
http://www.moviefreak.com/reviews/e/equilibrium_a.htm 2/4 , for att namna tva

TV har jag ingen, men skulle jag däremot ha en så tror jag inte jag skulle vilja bygga om hårdvaran speciellt mycket eftersom det man gör på en tv är titta på t ex en film eller serie, inte sitta o pilla runt i menyer. Visst, skulle man göra det så finns det säkert saker man vill ändra, men iom att man är i menyerna o pillar en gång i kvartalet så spelar det ju verkligen ingen roll.
O för övrigt så är det ingen som lägger ner energi på att "jailbreaka" en tv, så därför finns det ändå ingen möjlighet att bygga om några menyer där inte.
Jag pratar inte om att bygga om hardvaran, om att andra mjukvaran, och det ar fullt mojligt:

http://www.imagingscience.com/

Och nej, jag hatar inte Apple, jag har ju för fan en iPhone själv, och vill hemskt gärna ha en iPad också, men BARA om den går att jailbreaka. För produkterna i sig är grymt bra med stort tredjepartsstöd osv osv, men jag ogillar deras sätt att låsa in folk på. Jag gillar alltså inte att DOM försöker bestämma hur jag vill ha saker o ting.
O avundsjuka? På vaddå? På att jag inte har lika lite egen vilja som ni? Seriöst, läs vad ni själva skrier. :\
De har inte last in dig, det ar det som ar hela poangen, dock sa inser du inte det. Nagot fel ar det ju pa dig och andra, ni har inga problem med att acceptera en Wii, Xbox, en TV, en bil, eller till och med nya kylskap, utan att modifiera mjukvaran, men nar det kommer till din telefon, sa kan du ju inte halla tassarna borta. Felet ligger ju knappast med Apple eller iPhone/iPad, eftersom du inte vill modifiera alla dina apparater, men OM du hade sagt att du gjort det pa allt du ager sa hade jag kanske sett att du hade en poang, men annars ar det en fix ide' i ditt och andra huvud som ar problemet.
Och du kan inte saga att du gar och andrar Windows Mobile, eller Android heller.

Jag kopplar bort ESPn hela tiden på min fars Audi. Visst, behöver trycka på en knapp för att få bort den, men det går. Och roligt är det också. ;)

Pa nyare bilar ar det inte mojligt att helt stanga av ESP/DTC/DTS eller vad du nu vill kalla det, enligt EU direktiv. Du kan begransa funktionen, men aldrig helt stanga av den.

Frågan var förvisso inte till mig, men jag kommer också att välja 3G versionen eftersom den kommer att vara med ute på fotojobb m.m. och där har man inte alltid turen att hitta ett öppet nätverk. Har redan ett fast data-abonemang så det är bara att köra på.

Hmm. iPad kraver ytterligare $30 / manad har i USA, utover ditt vanliga abonnemang. Min rakning ar redan $280 / per manad nar jag inte reser utanfor landet, det ar lite darfor jag funderar pa att inte ta det, men vi far se.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto