Göran Larsson
Aktiv medlem
Då använder du den andra adaptern, den med USB-kontakt, och kopplar in kameran med kabeln som hör till kameran.Aha visste inte att det fanns äns, tråkigt om man inte kör SD i kameran bara
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Då använder du den andra adaptern, den med USB-kontakt, och kopplar in kameran med kabeln som hör till kameran.Aha visste inte att det fanns äns, tråkigt om man inte kör SD i kameran bara
Då använder du den andra adaptern, den med USB-kontakt, och kopplar in kameran med kabeln som hör till kameran.
Den är begränsad om man tror att iPad är en bärbar dator. En iPad är något annat, något som hör hemma i gruppen TV, stereo, telefon, DVD-spelare, GPS-navigator, mm.... men annars så känns den väldigt bergränsad.
Den är begränsad om man tror att iPad är en bärbar dator. En iPad är något annat, något som hör hemma i gruppen TV, stereo, telefon, DVD-spelare, GPS-navigator, mm.
Ursäkta men... va?
Du kan inte allvarligt jämföra iPhone med ett kylskåp?
Vad har man mest användning av i vardagen, en mobil som man alltid har med sig, eller ett kylskåp? Det är väl klart att man vill kunna peta in andra saker i mobilen och använda den till så mycket som möjligt då man alltid har den med sig istället för att hacka ett kylskåp för att läsa nyheterna. Eller varför skulle man ändra en tv?
Den är till för att kolla på tv, kanske spela spel eller sånt. En iPhone har åtminstone möjligheterna att kunna användas till annat, så det finns väl ett större behov till att kunna byta mjukvara till sånt man känner sig mest bekväm med?
Har gasat runt på ganska många parkeringar utan att ens ha känt av en uns av esp. Iofs är det en -07a så det kanske är annorlunda på ännu nyare bilar.
Körde iofs en -09 för ett tag sen o den satte igång esp igen om man gasade för hård (så man var tvungen att trycka i knappen igen för att stänga av den), så det kanske är det du menar?
Faast man kanske skulle lämna offtopic också?
Det har de ju redan gjort. Ipad heter den.... är dom smarta släpper dom snart en tv med som är mycket dyrare än alla andra märken, men skillnaden är att hos dom får man köpa sina tv kanaler som dom har och inte andras.
Det diskuteras mycket om den typ har några användningsområden, jag säger absolut inte att den inte har några användningsområden, jag ställer mig mer frågande till kostnaden för vad man får.
Tror att många apple användare skulle köpa ett vanligt anteckningsblock för 500 spänn bara det är ett äpple på det, förstår inte att inte fler folk ifrågasätter priset, är dom smarta släpper dom snart en tv med som är mycket dyrare än alla andra märken, men skillnaden är att hos dom får man köpa sina tv kanaler som dom har och inte andras.
Då använder du den andra adaptern, den med USB-kontakt, och kopplar in kameran med kabeln som hör till kameran.
Dom som hävdar att den inte har några användningsområden kan inte läsa. För mig är den någort som jag länge drömt om. Jag reser mycket och ser iPad som den perfekta resekamraten.
Det är väl upp till var och en att avgöra om priset är högt eller lågt. Den tycks bli billigare än iPhone var i början och det torde väl stå klart för alla att den varit en försäljningssucce och användarsucce.
Det förvånar mig att det finns så många som klagar och gnäller rent allmänt på iPad. Prylar som inte intresserar mig ignorerar jag.
Jag anar en surt sa räven i denna typ av gnäll.
Det kan väl mycket väl handla om vilja att förstå med, bara för att jag inte är intresserad så kan jag vara intresserad av varför folk tycker det är värt att lägga pengar på det, och varför nyfiken på varför folk inte ställer fler krav på saker som man kan tycka vore självklara.
så självklara saker som att alla har olika smak så varför inte kunna byta utseende på någonting ? varför begränsa saker som knappt kostar så som usb, eller begränsa saker som inte kostar alls eller kostar mer bara för att "vi vill ha det så"
Hade tex iphone varit lite mindre begränsad så hade det med jailbreak nog inte varit nödvändigt och man hade sålt fler applicationer,teman mm.
Nu har jag inte utöver kostnaden för telefonen gett 1 kr extra till apple utan går andra vägar, hade telefonen från början klarat lite mer så hade jag säkert köpt en & annan app från dom.
Något jag tycker fortfarande känns gammaldags med iPhone och vad det verkar iPad är att man ska synka in sin musik och film genom att fysiskt koppla den till en dator och ladda över stora filer på USB när de redan finns i mitt nätverk på en server. Finns det nåt smidigt sätt att streama musik, TV-serier och film från sin vanliga PC-server?
Finns det nåt smidigt sätt att streama musik, TV-serier och film från sin vanliga PC-server?
Själv vitsen med macprylar är ju enkelheten. Snygg design och smarta funktioner som andra förr eller senare kopierar.
Jag anar att din reaktion har mer att göra med att det står Apple på produkten än något annat.
Nu har jag inte testat själv (av lättförståeliga skäl) men enligt Apples dokumentation ska man koppla kamerans USB-kabel till adaptern och därefter kan iPad ladda ner bilderna.Tveksam om det fungerar. Jag tror inte att iPaden kan agera USB host.
Eller, jo, det borde fungera då det är just det som är tanken med USB adaptern.
DLNA!
..........(10 tecken)