Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Apples nya Ipod

Produkter
(logga in för att koppla)
Då använder du den andra adaptern, den med USB-kontakt, och kopplar in kameran med kabeln som hör till kameran.

Ja det har du helt rätt i, i sånna fall är iPad perfekt för fotografen som är ute och fotar och ska visa bilderna för klienten.
Och så kan man ju surfa och kolla nyheter, men annars så känns den väldigt bergränsad.

Den är begränsad om man tror att iPad är en bärbar dator. En iPad är något annat, något som hör hemma i gruppen TV, stereo, telefon, DVD-spelare, GPS-navigator, mm.

Håller helt med, kunde inte ha sagt det bättre själv.
Men är man ute efter just dom få grejerna den kan erbjuda
så är den det självklara valet.

Ursäkta men... va?

Du kan inte allvarligt jämföra iPhone med ett kylskåp?
Vad har man mest användning av i vardagen, en mobil som man alltid har med sig, eller ett kylskåp? Det är väl klart att man vill kunna peta in andra saker i mobilen och använda den till så mycket som möjligt då man alltid har den med sig istället för att hacka ett kylskåp för att läsa nyheterna. Eller varför skulle man ändra en tv?

Den är till för att kolla på tv, kanske spela spel eller sånt. En iPhone har åtminstone möjligheterna att kunna användas till annat, så det finns väl ett större behov till att kunna byta mjukvara till sånt man känner sig mest bekväm med?

Jag vill havdar utan att tveka en sekund att kylskapet ar betydligt viktigare an mobiltelefonen. Kylskapet forandrade hur vi ater, forvarar mat, transporterar mat, tillverkar mat, osv osv, allt detta ar en grundsten i var varld nu. Sa dar havdar jag att du har absolut, till fullo och vansinnigt fel. Vill du argumentera for detta sa for du garna beratta hur en varld utan kylskap ser ut.

Vidare sa har bade ett kylskap, en TV och andra saker MOJLIGHET att anvandas till andra saker, vilket redan har bevisats i traden.

Har gasat runt på ganska många parkeringar utan att ens ha känt av en uns av esp. Iofs är det en -07a så det kanske är annorlunda på ännu nyare bilar.
Körde iofs en -09 för ett tag sen o den satte igång esp igen om man gasade för hård (så man var tvungen att trycka i knappen igen för att stänga av den), så det kanske är det du menar?

Faast man kanske skulle lämna offtopic också? :p

Du kan inte stanga av ESP helt alls. Du kan stanga av det mesta pa en S4/S6/S8, men inte EDL och ABS.

"The electronic stabilisation program (ESP) shuts down in two stages: when the ESP button is pressed once, only the ASR traction control system is deactivated; ESP remains active, to stabilise the car if needed. The instrument cluster briefly displays "ASR off" and the ESP symbol remains permanently lit. This mode stays active in the S6 until ASR is switched back on by pressing the ESP button a further time. On the S6, ASR does not cut in automatically once a defined speed is exceeded (as is the case on the A6 / A6 Avant). If the ESP button is pressed for longer than three seconds, all ESP functions are switched off. Only the electronic differential lock EDL and ABS remain active. Pressing the ESP button a further time switches all ESP functions on again. As a result, the desired degree of electronic assistance can be determined by the driver via the ESP button. Without ASR traction control, the degree of stability can, within certain limits, be determined by the driver via the accelerator pedal. This permits a decidedly sporty driving style if desired."

http://www.audiworld.com/news/06/naias/s6/content3.shtml

Jag ser en iPad som en utökning av min absoluta favvopryl iPod Touch, som jag blixtsnabbt kan använda till alla möjliga tjänster genom apparna inklusive koppla in Spotifylistor i stereon. För att inte tala om den underbara printappen för trådlösa HP-skrivare om man råkar ha en.

(Har alltså ingen iPhone som alla andra, utan Nokia med deras urusla bedrägliga värdelösa tjänster.)

Med iPaden får jag bättre mailmöjligheter, bra bildvisning och förhoppningsvis stor nytta av skärmen med appar som drar nytta av storleken. Suveräna MusicStudio t ex kommer bli en dröm att köra. Och vilka gitarrsolon man kan köra med Pocketguitar...piano...jaja.

Sedan har jag en netbook som startar snabbt (W7) och funkar bra, men eftersom jag redan nu i många lägen föredrar iPoden så blir det ännu bättre. Svårare än så är det inte för mig. Det är olika grejer, och får jag råd vill jag ha Padden. Kanske ger bort Podden.

Sedan som läsplatta - idag finns ju inte ett skit konkret, och innan det finns svenska tjänster att tala om som funkar med Appleprylar.. Finns fortfarande ett par jättestora irritationsgrejer med Apple, hemmafixeringen och låsningen av filer (skrev tidigare om idiotgrejen att jag inte kan föra över filer från iPod Touch till Nano).

Det diskuteras mycket om den typ har några användningsområden, jag säger absolut inte att den inte har några användningsområden, jag ställer mig mer frågande till kostnaden för vad man får.

Tror att många apple användare skulle köpa ett vanligt anteckningsblock för 500 spänn bara det är ett äpple på det, förstår inte att inte fler folk ifrågasätter priset, är dom smarta släpper dom snart en tv med som är mycket dyrare än alla andra märken, men skillnaden är att hos dom får man köpa sina tv kanaler som dom har och inte andras.

... är dom smarta släpper dom snart en tv med som är mycket dyrare än alla andra märken, men skillnaden är att hos dom får man köpa sina tv kanaler som dom har och inte andras.
Det har de ju redan gjort. Ipad heter den.

De flesta som förstår vad en Ipad är och hur man kan använda den tycker nog att priset var lägre än förväntat.

Surt sa räven

Det diskuteras mycket om den typ har några användningsområden, jag säger absolut inte att den inte har några användningsområden, jag ställer mig mer frågande till kostnaden för vad man får.

Tror att många apple användare skulle köpa ett vanligt anteckningsblock för 500 spänn bara det är ett äpple på det, förstår inte att inte fler folk ifrågasätter priset, är dom smarta släpper dom snart en tv med som är mycket dyrare än alla andra märken, men skillnaden är att hos dom får man köpa sina tv kanaler som dom har och inte andras.

Dom som hävdar att den inte har några användningsområden kan inte läsa. För mig är den någort som jag länge drömt om. Jag reser mycket och ser iPad som den perfekta resekamraten.
Det är väl upp till var och en att avgöra om priset är högt eller lågt. Den tycks bli billigare än iPhone var i början och det torde väl stå klart för alla att den varit en försäljningssucce och användarsucce.
Det förvånar mig att det finns så många som klagar och gnäller rent allmänt på iPad. Prylar som inte intresserar mig ignorerar jag.
Jag anar en surt sa räven i denna typ av gnäll.

Senast ändrad:
Fjöl av!

Nu vet ja int hu de fönk i fjållträsket, men hä öppe i nårra Svärje ä vi rå int tvöngän å schöpa nånting. Hä välje vi själv va vi vill ha vettu.
Ä re fö dyrt ge vi fan i å schöpa, å ha vi råd å vill ha prodöktän så schöpe vi. Så jävla änkält det är här i nårr!

Lysä solen bli vi brun, rängna re bli vi blöt och ä nå fö dyrt bli vi fattigarä... Allt hänge lixåm ihop här i nårrland.

Men si en iPad till igglån, de ska ja barra ha. Mysit å sitta i snösåffan och å sörfa rönt litä på intärnätt.

Nä nu orkar jag inte svamla mer....

Tror starkt på iPad!
Gissar att en och annan "portfolio" kommer hamna i en iPad. Riktigt elegant presentationsmedium i ett stiligt läderfodral.

Tror många vill dra för stora paralleller med en vanlig dator, och då är det kanske lätt att bli besviken. Men då är det helt enkelt bara att köpa en "vanlig" dator och se glad ut.
Men många gör egentligen inte mer med sin dator än en iPad klarar av att fixa åt dem och för dem kan den säkert vara intressant.

Tycker att iPhone är en perfekt kompis ibland, men jag hadde förståss hellre surfat på 10"'s skärm.

Senast ändrad:
Något jag tycker fortfarande känns gammaldags med iPhone och vad det verkar iPad är att man ska synka in sin musik och film genom att fysiskt koppla den till en dator och ladda över stora filer på USB när de redan finns i mitt nätverk på en server. Finns det nåt smidigt sätt att streama musik, TV-serier och film från sin vanliga PC-server?

Dom som hävdar att den inte har några användningsområden kan inte läsa. För mig är den någort som jag länge drömt om. Jag reser mycket och ser iPad som den perfekta resekamraten.
Det är väl upp till var och en att avgöra om priset är högt eller lågt. Den tycks bli billigare än iPhone var i början och det torde väl stå klart för alla att den varit en försäljningssucce och användarsucce.
Det förvånar mig att det finns så många som klagar och gnäller rent allmänt på iPad. Prylar som inte intresserar mig ignorerar jag.
Jag anar en surt sa räven i denna typ av gnäll.

Det kan väl mycket väl handla om vilja att förstå med, bara för att jag inte är intresserad så kan jag vara intresserad av varför folk tycker det är värt att lägga pengar på det, och varför nyfiken på varför folk inte ställer fler krav på saker som man kan tycka vore självklara.

så självklara saker som att alla har olika smak så varför inte kunna byta utseende på någonting ? varför begränsa saker som knappt kostar så som usb, eller begränsa saker som inte kostar alls eller kostar mer bara för att "vi vill ha det så"

Hade tex iphone varit lite mindre begränsad så hade det med jailbreak nog inte varit nödvändigt och man hade sålt fler applicationer,teman mm.
Nu har jag inte utöver kostnaden för telefonen gett 1 kr extra till apple utan går andra vägar, hade telefonen från början klarat lite mer så hade jag säkert köpt en & annan app från dom.

Det kan väl mycket väl handla om vilja att förstå med, bara för att jag inte är intresserad så kan jag vara intresserad av varför folk tycker det är värt att lägga pengar på det, och varför nyfiken på varför folk inte ställer fler krav på saker som man kan tycka vore självklara.

så självklara saker som att alla har olika smak så varför inte kunna byta utseende på någonting ? varför begränsa saker som knappt kostar så som usb, eller begränsa saker som inte kostar alls eller kostar mer bara för att "vi vill ha det så"

Hade tex iphone varit lite mindre begränsad så hade det med jailbreak nog inte varit nödvändigt och man hade sålt fler applicationer,teman mm.
Nu har jag inte utöver kostnaden för telefonen gett 1 kr extra till apple utan går andra vägar, hade telefonen från början klarat lite mer så hade jag säkert köpt en & annan app från dom.

Själv vitsen med macprylar är ju enkelheten. Snygg design och smarta funktioner som andra förr eller senare kopierar.
Jag anar att din reaktion har mer att göra med att det står Apple på produkten än något annat.

Något jag tycker fortfarande känns gammaldags med iPhone och vad det verkar iPad är att man ska synka in sin musik och film genom att fysiskt koppla den till en dator och ladda över stora filer på USB när de redan finns i mitt nätverk på en server. Finns det nåt smidigt sätt att streama musik, TV-serier och film från sin vanliga PC-server?

Använder mest Spotify nu, men annars finns det "Simplify Media" att ladda n i iPhone och alla datorer. Sedan kan du streama musik hemmifrån eller från vännerna om de installerat Simplify M också.

Tv och video har jag ingen koll på dock.

Själv vitsen med macprylar är ju enkelheten. Snygg design och smarta funktioner som andra förr eller senare kopierar.
Jag anar att din reaktion har mer att göra med att det står Apple på produkten än något annat.

Nej då har själv en iphone, dock var jag sjukt besviken & förvånad först på hur "fattigt" det var .

Snygg design, ja men det finns andra som har minst lika snygg och mer alternativ när det gäller flera områden (rena datorer)

Ja det kan vara enkelt, papper & penna är med enkelt, det jag menar är att det många ggr är väldigt enkelt, begränsat som satan & ändå tar dom ut så höga priser.

Tveksam om det fungerar. Jag tror inte att iPaden kan agera USB host.
Eller, jo, det borde fungera då det är just det som är tanken med USB adaptern.
Nu har jag inte testat själv (av lättförståeliga skäl) men enligt Apples dokumentation ska man koppla kamerans USB-kabel till adaptern och därefter kan iPad ladda ner bilderna.

DLNA!

..........(10 tecken)

Tackar! Det finns ju tydligen ett gäng DLNA klienter.

Och det finns ju säkert ett större incitament att bygga bra sådana när man har en enhet med 10-tumsskärm där det faktiskt kan vara helt ok att se film/teve. Det vore trevligt med ett hyfsat codec-stöd eller nån slags server som kan koda om innan det skickas till iPaden som tex PMS gör till PS3an.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar