M7_21
Aktiv medlem
Läs mer på Aftonbladet.
http://www.e24.se/business/internet-och-teknik/nu-ar-apple-storre-an-microsoft_2082013.e24
http://www.e24.se/business/internet-och-teknik/nu-ar-apple-storre-an-microsoft_2082013.e24
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Då kanske det är som det ska vara. Apple var trots allt 4 år före IBM's första PC, då med MS-DOS.
Jättesuccéerna med iPhone och iPod har ju gjort sitt till. Jag tänker dock inte köpa någon mer utan endera. Inte nöjd. Visst, snygg design. Men inte speciellt användarvänliga trots allt och är dessutom väldigt strypta. Inte imponerad.
Jättesuccéerna med iPhone och iPod har ju gjort sitt till. Jag tänker dock inte köpa någon mer utan endera. Inte nöjd. Visst, snygg design. Men inte speciellt användarvänliga trots allt och är dessutom väldigt strypta. Inte imponerad.
Jag skulle säga att de säljer så bra för att de är fullständigt överlägsna konkurrensen.
iPhone är så otroligt mycket bättre än alla andra telefoner jag har provat så det nästan är löjligt. Visst kan man störa sig på iTunes litegrann men telefonen i sig är ju i en helt egen liga.
Detta är ett roligt argument man ofta hör att försäljningssiffror skulle vara knutna till överlägsenhet. Det är ofta som det inte alls hör ihop. Enda gången det är knutet till verkligheten är gällande operativsystem där Microsoft har 90% av marknaden.
/Karl
Detta är ett roligt argument man ofta hör att försäljningssiffror skulle vara knutna till överlägsenhet. Det är ofta som det inte alls hör ihop. Enda gången det är knutet till verkligheten är gällande operativsystem där Microsoft har 90% av marknaden.
/Karl
Det säger väl inget annat än att XP var bättre än Vista. Men nu är det 2010 och windows 7 är ett enormt kliv framåt från XP och Vista.Att trogna PC användare letade med ljus och lykta efter datorer som fortfarande såldes med XP på istället för Vista säger väl det mesta.
Att Microsoft har en så stor del av marknaden beror ju främst på att de var affärsmässigt överlägsna under 90-talet att låsa sitt operativsystem i varje PC och att de alltid kunnat utnyttjat sin monopoliserande ställning. Numera är Microsoft på sin höjd en skräckinjagande dinosarie: en bjässe med dystra framtidutsikter. Allt fler stora företag överger Windows för tex Linux eller öppna lösningar eftersom deras produkter är dyra och besvärliga. Att trogna PC användare letade med ljus och lykta efter datorer som fortfarande såldes med XP på istället för Vista säger väl det mesta.
När kom Microsoft senast med något riktigt innovativt?
När kom Microsoft senast med något riktigt innovativt?
Och vad vill du säga med detta ???
Windows 7 som redan nu är betydligt större än både Vista och alla Mac-OS.
/Karl
Fast jag tycker att kvaliteten är överlägsen, särskilt för iPhone, alla som har en förstår precis vad jag menar, den är i det närmaste en revolution på mobilmarknaden.
Jag skulle säga att de säljer så bra för att de är fullständigt överlägsna konkurrensen.
iPhone är så otroligt mycket bättre än alla andra telefoner jag har provat så det nästan är löjligt. Visst kan man störa sig på iTunes litegrann men telefonen i sig är ju i en helt egen liga.