fhe
Aktiv medlem
Inte tillräckligt för att det skulle fungera i längden att hålla saker hemliga om det var som du föreställer dig.Danyael_X skrev:
Själva den fysiska åtkomsten till nätet var ju givetvis begränsad.
Ja, jag kör nästan uteslutande unixar eller unix-lika operativsystem nuförtiden och har använt dylika (och internet) sedan 80-talet, välkommen att förklara på vilket sätt du menar att internet designades för fri tillgång och ännu hellre vad det har med med unixar och/eller TCP/IP-baserade miljöer att göra. Jag har ett femtontal år som win32-utvecklare i ryggen också så du är välkommen att visa på pararellerna om du tycker de har betydelseHar du använt ett UNIX baserat nät någon gång?
Jag är fortfarande rätt nyfiken på vad du menar med:
men jag måste säga att jag blev ännu mer nyfiken när du ville dra in unix i det hela, det var ju inte direkt överflöd på unixar på 60-talet om man säger såAllt som finns på internett skulle vara fritt för alla att komma åt, information var tänkt att spridas på ett nät som inte gick att stänga ner oavsett om sovjet bombade skiten ur USA med a-bomber. Det var tanken på 60-talet.
Spontant känns det emellertid som om du antingen fått något om bakfoten eller som om jag missuppfattat vad du försökte säga totalt, fotosidan känns inte som rätt forum att kunskapstävling på så för min del får det gärna vara.