ANNONS
Annons

Användarintryck av A900

Produkter
(logga in för att koppla)
Om någon av er som har en A900 har även ett 35-70 F4 macro objektiv.. Kan inte du/ni ta några provbilder med detta gamla objektiv från 1985 för att se hur bra det klarar sig även med så många Mp som A900 har...

Jag har tagit några bilder med detta gamla objektiv med min A300á och tycker bilderna ser ruggigt fina ut.Samt med färger och en sorts "liv" i bilden inte ens mitt Tamron 17-50 2,8 kommer ens nära.. Så tänkte om nån kunde på en FF kamera av idag visa hur ett gamalt objektiv sköter sig..

Tror faktiskt det kan överaska.....Vore i alla fall mycket roligt att få se resultatet...
 
Vi är 6 st (R)eggade nu på FS!!!


Någon som har denna gamla 35-70 från 85 tro? Skulle va skoj att just se hur en sådan gamal (kit) lins sköter sig på en sådan Mp stinn systemare...



Och kristoffer..

Vikka bilder snubben tagit du länkar till.. Wow.. Måste varit en upplevelse att stå där med havets kraft fräsande och samtidigt fota.....
 
Hahahahaha.. Den va bra den.. Ja en A900á med lite optik i nivå är inte helt gratis inte...

Vad anser ni som har både A700 samt A900 och nu ändå säkert tagit några bilder som går jämföra som bilder betraktat..? Är det skillnader av avgörande nivåer eller är det först vid pixeltittande ni själva upplever skillnader??

Eller?




För övrigt skrev jag visst en repris om prova 35-70.. Man börjar bli glömsk,,hmmm...
 
http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1037&thread=29795622


I have been doing some tests and concluded that the A900 can keep up or match the D700 at the same resolution up to ISO6400. After this... it is a struggle to maintain detail at the expense of noise reduction and artifacts. However, I think it remains important to say that the D700 also suffers from detail loss as well. However in its defense, the D700 proves to scale quite nicely as the sensitivities increase, whereas the A900 seems to rise sharply beyond 3200.

I don't know if this is significant or not... but I find the A900 to be very excellent in image detail(considering the added MP). Also, between the sensitivities of 100 to 1600, the A900 offers excellent IQ against the D700 though 1600 does require a little finesse in the noise department, it is not very hard to control.

Still... @ 6400 the A900 is more than adequate and I'm not at all certain it's even worth obsessing beyond this tbh.
I will post my results here shortly. :)
 
Tillbehör

Har nu varit på mediamarkt och hämtat ut 1st: Sony Vertikalt Kontrollgrepp VG-C90AM och 1st: Sony HVL-F58AM Blixt till min A900 (tantan idiotförklarade mej direkt men hon förstår inte att mitt habegär på fotoprylar är lika stort som hennes för skor o dyl.)!!!
Finns det någon i vårt avlånga land som har testat blixten och har några synpunkter? Jag är själv för kass att skapa mej en objektiv bedömning så jag hör gärna vad andra tycker!!! MVH Christer
 
För oss utan fet plånbok, så kanske denna kan vara något ha ha : )

http://www.gadgetmiser.com/SonyA900_model.html


*asg* kanske nåt att slå in sitt lilla A700 hus i *s*

Den nya blixten är säkert bra. Den gamla 56:an fungerar ju utmärkt så varför skulle den förbättrade versionen vara sämre? Å andra sidan hade jag köpt ett studiokit istället för min 5600 om jag varit upplyst på den tiden (sic!)
 
Mina intryck och omdömen kommer i en Artikel om några dagar. Men den är fin som snus, kan jag säga. Zeiss 24-70 är kanonfint, men tungt. Kameran känns något obalanserad med detta på. Eller jag kanske skulle säga att det känns tungt. Canons motsvarigheter väger lika mycket, medans Nikons är 55 gram lättare. Kanske är det storleken som påverkar. MEn bra, det är det.
 
Mina intryck och omdömen kommer i en Artikel om några dagar. Men den är fin som snus, kan jag säga. Zeiss 24-70 är kanonfint, men tungt. Kameran känns något obalanserad med detta på. Eller jag kanske skulle säga att det känns tungt. Canons motsvarigheter väger lika mycket, medans Nikons är 55 gram lättare. Kanske är det storleken som påverkar. MEn bra, det är det.

Vilken rå uppräknare använder du dig av?
 
Mina intryck och omdömen kommer i en Artikel om några dagar. Men den är fin som snus, kan jag säga. Zeiss 24-70 är kanonfint, men tungt. Kameran känns något obalanserad med detta på. Eller jag kanske skulle säga att det känns tungt. Canons motsvarigheter väger lika mycket, medans Nikons är 55 gram lättare. Kanske är det storleken som påverkar. MEn bra, det är det.

Fick du inte med vertikalgreppep? den är mer balanserad med det på om man har en tyngre glugg : )

Mvh.
 
Mina intryck och omdömen kommer i en Artikel om några dagar. Men den är fin som snus, kan jag säga. Zeiss 24-70 är kanonfint, men tungt. Kameran känns något obalanserad med detta på. Eller jag kanske skulle säga att det känns tungt. Canons motsvarigheter väger lika mycket, medans Nikons är 55 gram lättare. Kanske är det storleken som påverkar. MEn bra, det är det.

Läste precis din recension av A700:an och det är skönt att se att det finns någon som testar och skriver kamerarecensioner på ett sätt så att även vi råamatörer fattar. Ett annat stort plus är ju att du inte verkar så "märkesfärgad" som dom fjantar som skriver i våra urusla fototidningar där kamerorna verkar att få minus bara för att det inte står Canon eller Nikon på husen! Bra jobbat Jesper, ser fram emot dina synpunkter på A900:an! Jag har precis köpt en själv och jag är mycket imponerad av upplösningen ihop med mitt 70-200 F2,8, dock tycker jag nog att den brusar lite väl över 800 iso men så är jag en råamatör som kanske inte klarar av att brusreducera i efterhand!

MVH // Christer

PS. Lite jämförelser med A700:an hade varit roligt då vi är några stycken som har båda! DS.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.