Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Antishake problem

Produkter
(logga in för att koppla)

jamppa

Medlem
Hallo, jag har ett problem med min A1.När jag sätter på kameran så darrar bilden på LCD displayen och så låter det konstigt i kameran precis som om ccd:n eller antishaken skakar och när det slutar så blinkar den gröna antishake knappen hela tiden vad kan det vara för problem???
Tacksam för svar
Jarmo
 
Tack för svaret, har lämnat in den på reparation skall även kontakta dom och höra mig för om problemet...
 
Det var detta jag fruktade...

Själv har jag haft EXAKT samma fel på min a1:a. Jag fick helt enkelt byta ut den mot en helt ny. Hoppas för guds skull inte att detta är något som kommer att hända med a1:a efter a1:a nu utan att det bara är just ditt och mitt ex som någon sommarjobbare slarvat med! ;)
 
har haft min sen slutet av september... ja ja... 30 september kl 12.12 då, och än har den inte börjat blinka eller låta...

Men vad vet man efter knappt 5000 bilder... än kan mycket hända.
 
I affären sa dom att dom redan fått in 2-3 A1:eek:r med samma problem och att Minolta inte byter ut mot en ny förrens samma problem uppstått 3 ggr...
 
skumt, min kamera har "hängt" sej nångång ibland, men det har alla digitala kameror jag haft gjort så det ser jag bara som "normalt". Räcker alltid med att ta ur batteriet sätta i det igen o sen tuta o köra... precis som de som kör PC ofta startar om sina burkar... när kommer en kamera med OS X driftsäkerhet? *s* Startade om i augusti senast... (pga hängning alltså)
 
Det första jag gjorde var att ta ut batteriet och CF-kortet och återställde fabriksinställningarna på kameran inget hjälpte det var bara att lämna in den...
 
aj aj aaaaj, de vill alltså att man ska LÄMNA IN den 3 ggr innan de byter... vojne... trodde problemet skulle UPPSTÅ tre gånger (vilket ju blir samma sak när du måste lämna in...) trist! riktigt trist... hoppas du slipper problemet framöver.
 
Back in business

Hallå, ville bara meddela att jag nu fick tillbaka A1:an efter 5 veckor,och att Minolta bytte ut den mot en sprojlans ny kamera,nu ska vi se hur länge den här håller...
 
oj oj oj, fem veckor... jag skulle klättra på väggarna... tur jag har min D7 liggande i garderoben som reserv änsålänge...
 
jo jag ska skaffa en liten kamera för kvälls o festbruk också... sen kränger jag iväg D7:an om ingen i min närhet vill ha den... de har en lustig uppfattning om att den är för stor!!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.