Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ansluta DSLR till PC

Produkter
(logga in för att koppla)

AndersLindewall

Aktiv medlem
Är det någon som vet om jag kan ansluta min Canon D10 direkt till laptopen och få upp bilden sådär snitsigt när jag plåtar i studion som man ser proffsen gör? Nån som vet hur det funkar? Vem säljer kabel osv... Tacksam för alla tips... behövs särskild programvara etc.
 
Ja kabeln ja,den följer med kameran vid nyköp.
Har du inte den så får du nog gå och köpa en.
:)
 
AndersLindewall skrev:
Hmm... där hänger jag inte med var du är riktigt...

Hehe, de måste iaf jag ändra i min d70, men de borde vara samma på canonen... (?)
Annars använder datorn kameran som en vanlig diskenhet istället för en förlängd arm, och tar upp bilderna direkt i datorn efter exponeringen.
 
tritub skrev:
Hehe, de måste iaf jag ändra i min d70, men de borde vara samma på canonen... (?)
Annars använder datorn kameran som en vanlig diskenhet istället för en förlängd arm, och tar upp bilderna direkt i datorn efter exponeringen.

OK, men om jag fattar dig rätt har du en sån meny i kameran vilket jag inte har eller inte kan finna i vart fall...
 
AndersLindewall skrev:
Dessutom; jag vill ju att bilderna ska upp i PC:n direkt efter jag har tagit fotot...
De e ju de dom gör.. fast ja har som ja tidigare skrivit en d70, dvs Nikon. Vet inte hur det är med canonen, men borde vara åtminstone liknande?
 
tritub skrev:
De e ju de dom gör.. fast ja har som ja tidigare skrivit en d70, dvs Nikon. Vet inte hur det är med canonen, men borde vara åtminstone liknande?

Nu har jag kört det hela med framgång och det funkar klockrent. Jag har inte behövt ändra i inställningarna. Har beställt en längre sladd från Scandinavianphoto som jag får i morgon (bor granne med dem vid Norr Mälarstrand) så det känns bra.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.