Annons

Ang. fototillstånd

Produkter
(logga in för att koppla)

Eric Blomgren

Aktiv medlem
Ska med på en kryssning i mars, och på deras hemsida står det följande:

"Fotopass:
Det är tillåtet att fotografera ombord så länge de som du fotograferar
godkänner det."

"http://www.metalbaten.se/"

-Kan man ha en sådan här regel? Antingen får man väl plåta, eller får man det inte? Ska man lulla omkring och fråga alla?

/E

Japp, som ägare till fartyget kan vilka regler som helst sättas upp, på samma sätt som du sätter upp reglorna för fotografering hemma hos dig.

Det är väl inget fel på att visa människor lite respekt?

När jag fotograferar vimmel frågar jag alltid om festdeltagarna vill vara med på foto. Dessutom informerar jag om att fotografierna publiceras på uteställets hemsida. De som inte vill vara med efter denna information ska inte behöva vara med på bild.

Det enda undantag jag gör är om det handlar om översiktsbilder på dansgolv etc där en större mängd personer hamnar på bild.

Joel Höglund skrev:
Det är väl inget fel på att visa människor lite respekt?

När jag fotograferar vimmel frågar jag alltid om festdeltagarna vill vara med på foto. Dessutom informerar jag om att fotografierna publiceras på uteställets hemsida. De som inte vill vara med efter denna information ska inte behöva vara med på bild.

Det enda undantag jag gör är om det handlar om översiktsbilder på dansgolv etc där en större mängd personer hamnar på bild.

Självklart inte! Det sade jag aldrig.
Tänkte mer på vimmelbilder, och folk som kan komma med i bild under bilderna på spelningarna

Eric Blomgren skrev:
Antingen får man väl plåta, eller får man det inte? Ska man lulla omkring och fråga alla?

/E

Hehe, det är lugnt. Det var mest det där jag reagerade på. Tyckte att det lät som att du var obekväm med det. Inte alltid som sitt budskap går fram på rätt sätt i opersonlig text.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar