Maverick
Aktiv medlem
Visst är det så att kunden inte hanterat detta optimalt.
Man kan dock inte ändra på en faktura i efterhand utan att båda är med på noterna.
Det är fortfarande så att Odenlab och underleverantören har gjort bort sig inte beställaren.
Det går faktiskt alldeles utmärkt att ändra en faktura ensidigt, men de flesta skulle naturligtvis bestrida den fakturan.
Jag skulle säga att de flesta verkar har gjort bort sig. Det står tydligt på OdenLeabs hemsida att leverans är fem arbetsdagar så varför var inte beställaren ute i god tid? Istället är det otack för att de löser hans problem. Fast ändå, det är 160:- att vinka på efter moms och skatt ungefär, minus vad boken kostar för odenlabb. Det blir inga långa extratider man har råd att lägga på ett sådant jobb.
Dubbelt upp är naturligtvis lite häftigt för en bok som kostar 400:-. Fast det räcker ju inte långt om man som butiksägare ska behöva engagera sig här på forumet t ex.
Men så är det ju att man kan inte trivas med alla butiker, gå vidare och hitta en butik där samarbetet kan funka bättre. En som säger blankt nej verkar ju kunna passa bättre i det här fallet.
Mvh
Maverick