Mesch
Aktiv medlem
Låter nästan som en fotograf som ska ha 4000.- för en bild som tog en 500 del av en sekund att ta :/.
Det är konst vet du väl, då får det kosta. ;-)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Låter nästan som en fotograf som ska ha 4000.- för en bild som tog en 500 del av en sekund att ta :/.
Ett företag som tar 1100kr för minneskortsräddning vilket helt enkelt betyder att de stoppar kortet i sin minneskortsläsare och kör en rescue programvara känns inte direkt seriösa. Det är en väldigt bra timkostnad för en väldigt enkel grej, men det är klart när det kommer in okunniga människor som råkat formatera sitt kort så betalar de vad som helst och det utnyttjar en del människor.
http://www.odenlab.se/sections/pages/showpage.php?id=2014
Hej,
jag heter Wojtek, skapat Odenlab 20 år sen och är företagets
ägare. Brukar aldrig blanda mig i såna diskussioner, men den här
gången får vi väl reagera. återkommer imorgon med vad vi tycker
om det hela. hälsar Wojtek
Då tycker jag ni ska styra upp samarbetet med tryckeriet och klargöra vad som gäller - det är tryckeriet som skapat genvägen, inte kunden. Som jag ser det ska tryckeriet inte ta emot order, prata priser eller leverera i ert namn utan antingen hänvisa kunden till er eller göra sina egna affärer utan er inblandning.
..det känns som en god princip att fotolabb inte ska uppfinna nya avgifter som plötsligt höjer priset på utförd tjänst till det dubbla.
Okunnighet kostar.Ett företag som tar 1100kr för minneskortsräddning vilket helt enkelt betyder att de stoppar kortet i sin minneskortsläsare och kör en rescue programvara känns inte direkt seriösa. Det är en väldigt bra timkostnad för en väldigt enkel grej, men det är klart när det kommer in okunniga människor som råkat formatera sitt kort så betalar de vad som helst och det utnyttjar en del människor.
http://www.odenlab.se/sections/pages/showpage.php?id=2014
Om en kund först hittat på en ny produkt/leveransmetod åt företaget så är det kanske inte helt obefogat..?
Per
Att hitta på priser på tjänster man inte har i efterhand är fantastiskt oseriöst.
Att inte styra upp relationen med underleverantörer oxo oseriöst.
Har inte varit kund hos företaget och efter svaret från VD kommer jag inte att bli det.
Fruktansvärt oseriöst, 20 år i branchen men fortfarande ett källarföretag känns det som.
...
En kund har bara rätt så länge han/hon är lönsam, har man inte förståt det så blir det nog svårt att komma längre.
...
Yes. Vad ska man säga? Inte nog med att fotobranschen dör så
får man knivar i ryggen En kund beställer fotobok på nätet, BETALAR på nätet
och hämtar eller får boken hemskickat. Hur enkelt som helst. I vår prislista
finns några tjänster som kan beställas som express mot avgiften. Men inte fotobok.!
Varför i h….. ska vi informera om något som vi inte gör. Att kunden springer till
eller ringer vårt tryckeri (hur fick han tag i det?) har ingenting att göra med
våra tjänster. Att duktiga och snälla folk på tryckeriet säger OK - boken är klar,
är en sak, men det är Odenlab som beställer, betalar och levererar produkten. Kunden har skapat en genväg som resulterar i osäkerheten hos oss, tryckeri och hos alla som läser
hans tråd. Det var väl allt. Wojtek Jasinski VD
Det är ju knappast kundens fel att ni inte har klargjort vad som gäller...
Svante
Om du förutsätter att du bara tänker få en beställning från kunden så håller jag med för den enskilda affären, men om du ser lite mer långsiktigt på det så kan du ju välja att ta en sämre affär på marknadsföringskontot om du tror att kunden och/eller hans kompisar kan komma tillbaka med fler och mer lönsamma order.
Att hitta på? Vad vet du om det?
/Maverick
Vad är det de inte har klargjort? Ett företag kan väl rimligen bara informera om de tjänster som de faktiskt säljer, de kan inte rapa upp allt som de inte erbjuder? T.ex. direktkontakt med underleverantören för snabbare leveranser utan extra kostnad?
Per
Titta på vad Odenlabs VD skriver innan du hackar på mitt inlägg
De har inte expresstjänsten för fotoböcker, är det fortfarande seriöst att dubblera kostnaden i efterhand?
Vad underleverantören gör är intressant, de har ju uppenbart inte styrt upp hur denne ska agera. Det erkänner oxo Odenlabs VD.
Är det fortfarande ok att dubblera kostnaden?
Jag tycker att det stinker.
Nä, det är gott om labb som inte har olika expresstjänster. Men om någon nu har tajt med tid så försöker de flesta hjälpa till om de kan. Det brukar kallas service när det faller väl ut.
Och som jag skrev TIDIGARE så kan man lösa problemet och räkna på det i efterhand. Sedan kan man ju alltid ha olika idéer om vad som är rimligt i kostnad.
Dubbelt upp? Tja, det beror på vad boken kostade till att börja med. Men en halvtimmes extrajobb är inte gratis. Sedan tillkommer eventuellt tid för produktionsstopp för att ett jobb får gå före i kön. Vet inte exakt hur de där bokpressarna funkar dock.
/Maverick