Erik Schalin
Aktiv medlem
Men för sjutton gör dig INTE av med det.Kanske skulle nämna vad det är för kameror
Dels en Nikon F, på kameran hittar jag bara ett F fast den tillhörande manualen från 50-talet säger F2. Är en hel del tillbehör till denna, tjejens pappa var halvprofessionel för länge sen nämligen. 135mm, ett 'halvt' objektiv och ett man kan skruva ut i sidled litemysko, vidvinkel kanske..
Sen är det en Olympus OM-1 också.
Ärligt talat har jag inte ens kollat tradera ännu..bara kikat lite snabbt på blocket fast det känns lite mer som ett ställe där man bara dealar med simplare/nyare grejer, vetefasen kan såklart ha helt fel..
Nikon F, Det spelar ingen roll omm det så är snöstorm hagel & drivis på en gg, den funkar ändå. Sandstorm kanske kan knäcka den.
Objektiven tror jag funkar om du har en D200 eller högre.
Har du provat med manuellt läge?
Jag har i alla tider varit intresserad av ett PC men de är för dyra, BEHÅLL DET och vårda det ömt. Det är kanonoptik, Nikons nya 24mm kostar 18000 kr.
OM-1an kan du skicka till mig om du inte får den såld.
Det är en trevlig kamera som jag använder vid vandringar och vid lätt packning.
Men ett reservhus är alltid intressant men JAG betalar inte mer än frakt. Det kan säkert hända att det finns ngn annan som är villig att betala för den.