Annons

Alternativ till ZebraMedia?

Produkter
(logga in för att koppla)

Greve Nickon

Aktiv medlem
Hej!
Jag gick idag på morgonen in på ZebraMedia för att beställa två st batteriladdare till en resa jag ska göra vecka 29. När jag trycker på beställ så visar det sig att dom stängde idag för semester och inte öppnar förren vecka 30. Just nu så sparkar jag mig själv för att jag inte beställde i början på veckan men det är inte så mycket att göra.

Det jag undrar är om det finns någon vänlig själ som kan tänkas veta var man kan få tag på dessa laddare (eller liknande) någon annan stanns. Laddarna jag tänkte köpa var del en laddare till min VP300 att ha i bilen och en laddare min D100 (EN-EL 3) att ha i bilen. Jag vet att det finns orginal till Nikon men den kostar 3400 och det är inte en batteriladdare värd, inte ens när den klarar 2 batterier samtidigt.

Hoppas att det finns någon som vet.

Greven

Varför inte köpa en omformare, t.ex Titan HW75E Biladapter finns på cyber foto för 595 kr. Då kan du ansluta dina befintliga laddningsagragat och du har löst problemet för alla kommande apparater du kan tänkas köpa.

Re: Zebror i andra länder

Roben skrev:
Hej!

Jag tror inte att Zebra är tillverkare av laddaren ;-)

Gör en googling av rubriken så får du det här svaret:

http://www.google.se/search?hl=sv&b...arger+for+Nikon+EN-EL1,+EN-EL3&btnG=Sök&meta=

En privatimport är kanske ett alternativ som slår originalprodukten även om det tillkommer lite extra fraktavgift...?

Lycka till!

;-)
r

Jag tror inte heller att ZebraMedia tillverkar det dom säljer, men det verkar som om dom är ensamma om sina produkter i Sverige. Den billigaste laddaren till D100 jag hittade kostade nästan 800, vilket är väldigt mycket mer än 150:- på ZebraMedia. Det är visserligen billigare än orginal men det känns fel när jag vet att det finns en som är så mycket billigare.

Greven

Hans William skrev:
Varför inte köpa en omformare, t.ex Titan HW75E Biladapter finns på cyber foto för 595 kr. Då kan du ansluta dina befintliga laddningsagragat och du har löst problemet för alla kommande apparater du kan tänkas köpa.

Det faller lite på att en av anledningarna till att jag vill ha laddare till bilen är att minska storlek och vikt när vi ska flyga, min väska är redan för tung som den är.

Greven

Tack!
Tradera hade jag helt glömt att kolla på. Där fanns ju laddare för kameran, nu gäller det att hitta till hårddisken också. Några tips?

Greven

macmolarin skrev:
Vad gör man inte för en Nikonist?

Går hårddisken på ren 12V? Då finns ju grejer på www.batterilagret.se eller www.kjell.com

Jag tror att den gör det. På baksidan så står det "DC-12V 1500mA" och på transformatorna så står det 12V DC 1,5A som output. Men frågan är väll om det är en standardkoppling som går in i dosan, den ser mindre ut än vad jag tycker att den borde göra.
Jag får försöka ta med den till en butik och be att dom kollar vad dom tror.

Tack för hjälpen

Greven

Inte svaret du vill höra men den agent som förut jobbade med Vosonics produkter i Sverige la av med detta för runt ett halvår sedan, vad jag vet är det därför enbart Zebramedia som har Vosonic-produkter i Sverige.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar