Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fine Art America, Alternativ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Alric

Aktiv medlem
Hej,
Jag har kollat runt efter en tjänst som printar fine art då jag själv upplever att tiden det tar för kundkontakt, kundurval, pengar, beställningar, printning, inramning och slutligen utleverering är helt oförsvarbart.

Så jag fann äntligen en tjänst som jag tycket verkade helt topp! De erbjuder alla möjliga typer av storlekar, ramar, paspatuer, printar och papper. Fine Art America var lösningen på problemet och äntligen kunde jag sälja bilder till de som vill köpa utan att jag ska sätta av en veckas arbetstid på att göra en fine art pint jag vet kunden kommer vara mer än nöjd med.

När jag skulle beställa första printen satt jag i hop en 50x70 print med tavala som kostade ca 200USD i produktion, vilket jag tyckte var helt ok. Men När jag sedan skulle slutföra beställningen las det på ca 320USD för frakten. Besvikelsen var ett faktum och ingen print beställdes som ni säkert kan förstå.

SÅ, nu undrar jag om det finns något alternativ i europa / sverige som har en liknande tjänst för fine art, där kvalitet är A och O?

Jag tänker mig inte att vara aktiv i någon form av community utan endast beställa mina kunders önskan så kunden behöver nödvändigtvis inte se sidan.

Här har ni min sida/bild om ni vill testa sidan och ser vad och hur de erbjuder valmöjligheterna.
(PS; jag har för trådens skull lagt på 100USD för samtliga storlekar, så -100USD så har ni produktions kostnaderna) http://fineartamerica.com/featured/reflect-alric-ljunghager.html?newartwork=true

Finns det här i EU?
Miljoner tack om du tar dig tiden att sätta dig in i min fråga!

Ja det finns
White Wall är ett ex i UK, de gör mycket reklam just nu.
Det finns i Sverige också Stefan Ohlsson här på FS tex borde kunna hjälpa dig. Antingen personligen eller med att rekommendera ngn annan om han inte kan leverera exakt det du vill.
Jag kan förmedla en kontakt som kan göra analoga svartvita printar i typ 2x3 m, men de kostar...

ANNONS
Götaplatsens Foto