ANNONS
Annons

Alternativ till 17-40/4?

Produkter
(logga in för att koppla)

J_Hallvede

Aktiv medlem
Letar efter ett objektiv som ska användas som normalzoom/vardagsobjektiv på min 40D, och har haft siktet inställt på ett begagnat 17-40/4L. Det jag nu undrar är, finns det verkligen inget bra alternativ i samma prisklass? USM, eller mostsvarande, är ett måste

Mvh, Jonathan

Enligt mitt förmenande finns inget bättre alternativ i den prisklassen. Varför tror du att det är ett dåligt val?

Börjat tänka om lite, funderar istället på 10-22 + ett fast 50/30mm. Det verkar som en helt klart roligare alterternativ, vid 10mm kan det bli rätt instressanta bilder :). Har dessutom hittat vidvinkeln till ett helt ok pris
Kan bara hålla med tidigare inlägg, 17-40 är ett riktigt bra objektiv, komplettera sedan med 10-22. Som kan ge upphov till riktigt trevliga/groteska (pga av brännvidden) bilder.

Börjat tänka om lite, funderar istället på 10-22 + ett fast 50/30mm. Det verkar som en helt klart roligare alterternativ, vid 10mm kan det bli rätt instressanta bilder :). Har dessutom hittat vidvinkeln till ett helt ok pris

Tycker jag låter väldigt sunt! 10-22 är ett riktigt fint med ett bra omfång, en sigma 30 1.4 till det så har du ganska bra täckning eller vad du nu känner att komplettera med, men tankarna om fasta objektiv tycker jag du ska ha kvar.

Lycka till!

Tycker jag låter väldigt sunt! 10-22 är ett riktigt fint med ett bra omfång, en sigma 30 1.4 till det så har du ganska bra täckning eller vad du nu känner att komplettera med, men tankarna om fasta objektiv tycker jag du ska ha kvar.

Lycka till!

Tack för alla svar!

Blir nog denna kombination - 10-22 + 30/1.4(alt. 50/1.4). 30mm känns som en "bättre" brännvidd @ 1.6 crop. Blir lite mer pengar, men går ju samtidigt då att dela upp betalningen ;)

MVH, Jonathan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar