Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
alt lösning på Canon EF 85
- Trådstartare atomsk
- Start datum
Tibor
Aktiv medlem
atomsk skrev:
Har kollat runt och Canon EF 85mm f/1.8 USM verkar var något man bör äga. Men den ligger över min prisgräns och jag undrar om det finns en alternativ lins med ungefär likadana egenskaper runt 2'000 kr, (give or take)
Säljs ibland för 3000.- beg här på FS. Köp!!
hornavan
Aktiv medlem
Re: alt.lösning
Med dina önskemål så behöver du skaffa mer stålar; eller ändra kraven...
Det värsta med nytt är att det är dyrare och att det blir begagnat innan du vet ordet av. Har du råd att ”uppleva känslan att det är nytt och fräscht” så startade du väl knappast denna tråd. Då får du nog allt vänta.
atomsk skrev:
Mjo, det skulle kanske funka, att köpa begagnat dvs, men man vill gärna uppleva den känslan av att det är nytt och fräscht, det lär hända att jag kommer köpa begagnat i framtiden men för tillfället känns det som jag ska köpa något nytt objektiv för att få in allting
Med dina önskemål så behöver du skaffa mer stålar; eller ändra kraven...
Det värsta med nytt är att det är dyrare och att det blir begagnat innan du vet ordet av. Har du råd att ”uppleva känslan att det är nytt och fräscht” så startade du väl knappast denna tråd. Då får du nog allt vänta.
bruset
Aktiv medlem
Finns inget billigare objektiv än 85:an som håller samma klass. 85:an är det bästa objektiv jag testat. 135L ska tydligen vara riktigt bra också men det kostar 3 ggr mer.
Otrolig bokeh, supersnabb och exakt af och ljusstark. Det är helt enkelt svårslaget. Gluggen borde kosta mycket mer än 3500, men det är bara att tacka och ta emot.
Funkar strålande på största bländare. Kortet nedan är taget med 1.8 för riktigt kort skärpedjup för önskad effekt.
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/829390.htm?set=lp
Mvh
David
Otrolig bokeh, supersnabb och exakt af och ljusstark. Det är helt enkelt svårslaget. Gluggen borde kosta mycket mer än 3500, men det är bara att tacka och ta emot.
Funkar strålande på största bländare. Kortet nedan är taget med 1.8 för riktigt kort skärpedjup för önskad effekt.
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/829390.htm?set=lp
Mvh
David