Annons

Almanacka

Produkter
(logga in för att koppla)

Alexandersson

Aktiv medlem
Jag undersöker för en förening vilka almanackor som finns och vilka som är bra. Ni som har erfarenheter av att göra almanackor hos olika tryckerier kan väl höra av sig här?

Det är alltså en tänkt almanacka med 1 bild på framsidan samt 1 bild per månad stående A4 där halva sidan är bild och halva matrisen med dagar i månaden.

Jag har hört att Crimsons almanackor är bra, är det dem man skall satsa på eller har ni testat andra med gott resultat. Tryckkvalité och korrekt färgåtergivning står högt på listan av krav.

Hoppas på några svar.

bumpar denna då 60st kikat men ingen svarat. Det måste finnas massor som har gjort på sina barn åt farföräldrar etc.. ingen med lite erfarenheter?

Jag undersöker för en förening vilka almanackor som finns och vilka som är bra. Ni som har erfarenheter av att göra almanackor hos olika tryckerier kan väl höra av sig här?

Det är alltså en tänkt almanacka med 1 bild på framsidan samt 1 bild per månad stående A4 där halva sidan är bild och halva matrisen med dagar i månaden.

Jag har hört att Crimsons almanackor är bra, är det dem man skall satsa på eller har ni testat andra med gott resultat. Tryckkvalité och korrekt färgåtergivning står högt på listan av krav.

Hoppas på några svar.

Bording i Borås är bra, de har även en HP Indigo (digital offset) för små upplagor i full kvalitet och de är bra o smidiga att jobba med.
www.bording.se

/johan e

Hoppas på några svar.

Jag gjorde ett misslyckat försök att lansera almanackor för några år sedan....de såg ut så här; http://www.naturfoton.se/almanacka/ . En lågkant o en högkantsvariant. Tycker själv att resultatet blev lyckat bortsett från försäljningssiffrorna...:)

Layouten är min egen och man behöver i princip bara göra den en gång sedan går det ganska fort att göra de behövliga ändringarna från år till år samt byta bilder mm . Även om man bara tänker trycka upp till vänner o bekanta så är väl en egen layout roligare än en färdig.

Tryckeriet jag anlitade heter Joma ( http://www.jomagp.se/ ) och ligger i Ljungby. Kan säga att tryckkvaliten blev mkt bra. Har anlitat både offset och digitaltryck från denna firma och kan säga att resultaten blev mkt bra båda gångerna.

Crimson tycker jag blev skit, för mörka och ibland med kraftiga färgstick. Anlitade då trycksakstorget.se som gav ypperlig kvalitet.
/Harald

Vet att det inte är en "köpekalender" men kanske du, eller andra som hittar till tråden har intresse?

http://kjell.haxx.se/kalender/

Du laddar ner och skriver ut själv, instruktioner finns på sidan.
-Svenska namnsdagar
-Egna födelsedagar/komihåg dagar
-GRATIS! (eller skicka en trisslott)

Jag har använt denna i, tror det är, 4 år.

Hoppas på några svar.

Har använt Apple. Snabb service även före Jul och bra kvalitet.
Går givetvis lättast om man använder iPhoto och en Mac.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto