StinaQ
Medlem
Hej! Jag skulle behöva hjälp med en sak som jag inte kan få bukt på. Alla mina bilder får i Lightroom 2.1 en gul ton, allt vitt blir svagt gult. Jag misstänker att det kan ha ngt att göra med min nya skärm (Samsung SyncMaster 245b plus) eftersom när jag öppnade photoshop första gången efter skärminstallationen fick jag ett meddelande (kommer inte ihåg exakt vad det stod) ungefär: Ngt är fel i färginställningarna, ska photoshop ignorera eller använda sina egna? När jag valde det ena var det lika gult och fult som det nu är i Lightroom och när jag valde det andra försvann meddelandet och färgerna ser nu bra ut i photoshop.
Jag har försökt hämta hem nya drivrutiner till skärmen, men det har inte hjälpt. Skärmen är också nyligen kalibrerad så det borde inte vara det.
Är det någon som ka hjälpa mig? Jag har ingen aning om vad jag ska göra och nu kan jag ju inte redigera bilderna i Lightroom eftersom färgerna är helt ur led!
Hoppas på hjälp..
Jag har försökt hämta hem nya drivrutiner till skärmen, men det har inte hjälpt. Skärmen är också nyligen kalibrerad så det borde inte vara det.
Är det någon som ka hjälpa mig? Jag har ingen aning om vad jag ska göra och nu kan jag ju inte redigera bilderna i Lightroom eftersom färgerna är helt ur led!
Hoppas på hjälp..