Bengt-Arne skrev:
Riktigt långt ifrån! Bäst att sluta annars dyker herr Ekwall upp vilket ogonblick som helst.
Han är inte online, så vi får passa på.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bengt-Arne skrev:
Riktigt långt ifrån! Bäst att sluta annars dyker herr Ekwall upp vilket ogonblick som helst.
froderberg skrev:
Tri-X 1600 var standard på många tidningar under 1970-80-talet. Det blir så bra att det sällan var lönt att köra på nått annat. Framkallaren var oftast High Sensitive.
Jag har soppat mina bilder i High Sensitive (Stena Sacanfors) eller Pool Press (Pool). Jag fick DN resterande lager... På senare tid har jag pressat i T-Max-famkallare.
Det är kul att köra pressad Tri-X, man gör det för sällan bara.
Jag ska ta och göra det på nått större reportage nån gång. Måste ju mata mina båda numer svältfödda 1v HS med nått.... Annars kommer det ju mest bli mark II framöver (så var vi tillbaka på spåret igen)
Bengt-Arne skrev:
High Sensitive, använde jag också!
froderberg skrev:
jag tror tyvärr att den inte tillverkas längre.
sagan skrev:
Hehe...nu kom det "lite" långt ifrån Canon 1D Mark II.
lillaborkrigel skrev:
Håller med.... Ingen som har nån kul information om Mark II?
//M
froderberg skrev:
Nja, kommer april/maj. Testbilderna på nätet ser äckligt bra ut. Jag lovar att komma med en rejäl test när jag får mitt exemplar.
froderberg skrev:
Nja, kommer april/maj. Testbilderna på nätet ser äckligt bra ut. Jag lovar att komma med en rejäl test när jag får mitt exemplar.
Smirre skrev:
Kanske det skulle vara ett bra köp för några av våra 300D proffs, läste i morse ett bra inlägg och fick ett riktigt gott skratt, någon menade att filmen hade blivit framkallad bak och fram när texten på hundens halsband var felvänt.
Prova att annonsera ut arbetshästen, det finns många som än håller på med kemisk fotografering ( hatar det tagna namnet analog fotografering ).
Man kanske skulle sälja bort Mamiyan för att få lite mer pengar till ett nytt objektiv till mkII:an.
froderberg skrev:
ancestor skrev:
De butiker jag lagt förorder hos vill ogärna lämna något annat besked än April. Om det kommer några tidigare så kommer sportfotografer med OS-ackreditering att prioriteras. Jag står iaf bland de översta på mina listor och räknar med att få bland de första därefter...
gerhardp skrev:
Mycket ny information kommer med all säkerhet ut imorgon när NDAerna släpps. Många har testat kameran och blir nog mer talföra då.
gerhardp skrev:
Dessvärre inte taget med L-glas enligt författaren. Nu ilar jag till bilderna innan servern blir överlastad..!
froderberg skrev:
Går och funderar om det inte är dags att sälja en av mina 1v, men vem vill ha en sån nu?
Forslund skrev:
JAAAAG!