Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Allround-fotografering - Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS?

Produkter
(logga in för att koppla)

LazyGus

Medlem
Jag skaffade mig en Canon 400D med kitobjektivet EFS 18-55mm i vintras men tycker inte att zoomen räcker till så jag har tänkt skaffa ett telezoomobjektiv.

Har surfat runt här i forumet och på en del andra sidor och "Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS" verkar vara ett populärt objektiv. Är detta ett bra objektiv för allround-fotografering? Resefotografering? Hur funkar det till makro-foto?

Eller finns det någon bättre telezoom för samma peng?
 
Dessvärre verkar det vara brist på 55-250mm f/4-5.6 IS objektiv hos butikerna just nu. Har ringt runt och kollat, ingen verkar ha det i lager.
 
Sigma 18-200 använde jag mig av förut, ett ganska vettigt objektiv för pengarna, viss CA men inget som stör.
 
Jag är oxå ute efter ett 55-250mm och har kanske ett på gång. Ni som har ett, funkar det bra som allround? Jag kommer mest fota motorsport men blir alltid lite avstickare :) Inte helt insatt i hur det funkar tyvärr men vilket avstånd bör man minst ha till föremålet för att det ska bli bra med detta objektiv som har brännvidd från 55-250?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.