Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Allrouandglugg
- Trådstartare månis
- Start datum
Andreas Lestander
Aktiv medlem
Canon 17-40/4L
supermax_fred
Aktiv medlem
nikon 18-200 VR och en adapter
Andreas S Eriksson
Aktiv medlem
BulletBreath skrev:
Canon 17-40/4L
Hur mycket "allround" är 17-40 egentligen?
Canon EF 28-135/3,5-5,6 IS USM är mitt förslag.
Bildstabilisering och bra mycket billigare än 17-40/4L.
Jag har båda objektiven och jag använder 28-135 överlägset mest.
Andreas S Eriksson
Aktiv medlem
supermax_fred skrev:
nikon 18-200 VR och en adapter
Fungerar autofokus med denna lösning?
Per_tissen
Aktiv medlem
Vill du bara ha ett objektiv?
Jag skulle inte vilja avstå möjlighet att gå ner mot 18-20 mm (Tamron 28-75 och liknande är fina gluggar men ger ingen som helst vidvinkel på din kamera utan bör helst kompletteras i så fall).
Duger inte skärpa osv från ditt 17-55 tror jag inte heller att någon av "superzoomarna" ger tillräckligt bra resutlat. EF-S 17-55 f/2.8 är troligen ett utmärkt alternativ, men dyrt. EF-S 17-85 har fått mycket blandade betyg men har du möjlighet att prova kan det kanske också vara ett vettigt alternativ.
Tamrons 28-75 tillsammans med ett fast 20 mm kanske skulle kunna funka? Behöver du inte vidvinkeln går det ju att sälja den senare och Tamron-objektivet förefaller mycket prisvärt.
Jag skulle inte vilja avstå möjlighet att gå ner mot 18-20 mm (Tamron 28-75 och liknande är fina gluggar men ger ingen som helst vidvinkel på din kamera utan bör helst kompletteras i så fall).
Duger inte skärpa osv från ditt 17-55 tror jag inte heller att någon av "superzoomarna" ger tillräckligt bra resutlat. EF-S 17-55 f/2.8 är troligen ett utmärkt alternativ, men dyrt. EF-S 17-85 har fått mycket blandade betyg men har du möjlighet att prova kan det kanske också vara ett vettigt alternativ.
Tamrons 28-75 tillsammans med ett fast 20 mm kanske skulle kunna funka? Behöver du inte vidvinkeln går det ju att sälja den senare och Tamron-objektivet förefaller mycket prisvärt.
Staffand
Aktiv medlem
Jag fotograferar mycket när jag är på tur och bor i tält flera dagar. Därför vill jag av viktskäl bara ha ett objektiv. Framför allt fotar jag macro. Efter ett år med 350D och Sigma 18-200 mm kan jag rekomendera ett 18-200 objektiv från Sigma eller Tamron. Bra närbildsavstånd ger hyffsade macrobilder, särskilt med närbildsfilter eller telekonverter. Lätt och fungerar till många motiv.