Annons

Allrouandglugg

Produkter
(logga in för att koppla)

månis

Aktiv medlem
Ett bra "allroundobjektiv.Har en eos350d?
Kitgluggen har ej rätta skärpan.Tänker fota natur fiske lite macro.
 
Vill du bara ha ett objektiv?
Jag skulle inte vilja avstå möjlighet att gå ner mot 18-20 mm (Tamron 28-75 och liknande är fina gluggar men ger ingen som helst vidvinkel på din kamera utan bör helst kompletteras i så fall).

Duger inte skärpa osv från ditt 17-55 tror jag inte heller att någon av "superzoomarna" ger tillräckligt bra resutlat. EF-S 17-55 f/2.8 är troligen ett utmärkt alternativ, men dyrt. EF-S 17-85 har fått mycket blandade betyg men har du möjlighet att prova kan det kanske också vara ett vettigt alternativ.

Tamrons 28-75 tillsammans med ett fast 20 mm kanske skulle kunna funka? Behöver du inte vidvinkeln går det ju att sälja den senare och Tamron-objektivet förefaller mycket prisvärt.
 
Jag fotograferar mycket när jag är på tur och bor i tält flera dagar. Därför vill jag av viktskäl bara ha ett objektiv. Framför allt fotar jag macro. Efter ett år med 350D och Sigma 18-200 mm kan jag rekomendera ett 18-200 objektiv från Sigma eller Tamron. Bra närbildsavstånd ger hyffsade macrobilder, särskilt med närbildsfilter eller telekonverter. Lätt och fungerar till många motiv.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.