Astroscapist
Aktiv medlem
Inlägg #2757 väldigt nyligen, scrolla upp bara.
Läst det. Du behöver inte peka vart. Har inte frågat efter det heller.
Tack ändå.
Skriv gärna korrekt f/8 du med så slipper vi några felförstånd av vad som är liten och stor bländare. F8 är en flygflottilj som geografiskt finns nån kilometer härifrån.
Tror de flesta uppfattade detta rätt. Vi är i fotoforum och inte flygforum. Dessutom ska man alltid läsa hela meningar och sätta dessa i ett sammanhang. För det tredje är jag rätt sker på att våra kameror skriver ut F och sen ett nummer, dvs F2.8, F4.0 och inte f/2.8. Med skriva ut menar jag vad det står på Nikon, Canon och Sonykamerornas LCD-display.
Vad menar du? AF-C funkar vid f/11 och mindre men inte om man slagit på serietagning. Var det inte tvärtom just det som dina bildexempel visade funkade? Skulle du kunna klargöra.
AF-C och seriebildstagning är normalläget för de flesta profotografer.
Jag har inte sagt vad mina bilder visar eller bevisar. T.o.m. påpekat at det inte visar alls om fokusen följs. Bara ett konstaterande att Anders ville att någon skulle testa hur det uppförde sig vid F16 och det gjorde jag och jag fick alltså 40 keepers av 40 bilder. HAr även skrivit att det kan bero på det enorma skärpedjupet.
/stefan