ANNONS
Annons

Akut firmwarekris!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Jerkan

Aktiv medlem
Uppdaterade för ett par dagar sedan från firmware 1,05 till den nya 2,0,2.
Först såg det bra ut ut,tyckte att fokusen blev stabilare.Nu i efterhand ser jag att bilderna är softare än innan!!!???
Går det att återställa till tidigare firmware eller ladda ner någon tidigare version från nätet?

Det är lite kris..ska fota ett bröllop imorgon!!!!!
Please help...

Mvh/Jari

Jag har kvar den förra versionen på min hårddisk om du vill prova den. Men den som levererades med kameran den har jag inte.

Jag tror den heter 2.0.0

Räcker det inte med att fotografera i raw format. Då borde väl inte softningen följa med. Kan inte tänka mig att firmwaren lägger på softning på rawdatat. Det skall väl alltid vara så obehandlat som möjligt.

Filen är på 5 meg kan du inte öppna eller om något säkerhetsprogram säger ifrån kanske vi kan hitta på något annat sätt att göra på.

Har nu återställt till 1.0.5, den jag hade tidigare. Har stirrat mig blind på skärmen men tycker nog att det blev bättre med 1.0.5.
Borde ha gjort ett ordentligt före och efter test med stativ. Kunde nu inte göra det eftersom jag sålt mitt stativ och ännu inte fått det nya...:(

Senast ändrad:
Sedan så vet man ju inte om det blir som man hade det innan, när man en gång uppgraderat med 2.0.2. Fokusjusteringarna kanske sitter kvar trots att man bytar tillbaka till 1.0.5...

Tack för svaren, Jari! Vore kul att höra vad du tycker efter att du fotograferat bröllopet - om du har tid!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar