wico
Aktiv medlem
stef-n skrev:
Det är faktiskt konstigt att Komplett inte har något "larm" för dubbelbeställningar. Morsan beställde en bärbar hårddisk från Zebramedia för något år sedan och lyckades trycka flera gånger på beställ-knappen. Då ringde Zebramedia upp och frågade om det stämde eller om de bara skulle ha en. Problemet löst!
Det är skillnad på ett litet företag och ett stort. Komplett omsatte i januari över 200 miljoner NOK. Nu vet jag inte vad Zebramedia omsätter men jag gissar om de är ett enmansföretag på ett par miljoner per år, isåfall säljer Komplett för det dubbla per dag. När man har en 'liten' omsättning så ser man enkelt att det kommer in en dubbel order, men i stora system så slösas det bara ut packsedlar till lagerkillarna, så förmodligen har 2 olika personer packat hans order och då märks inte sådant här. Själv som liten i näthandeln så hanterar jag runt 40 orders om dagen och det kommer nästan dagligen dubbel/trippel orders från kunder som trycker flera ggr på knappen men jag får för det mesta även ett mail från kunden om att han gjort detta, även om jag raderar alla dubbelorders jag ser, men ibland ligger det ett par andra orders mellan och då ser man det inte alltid på direkten.
Själv köper jag nästan alltid mina datorkomponenter på komplett och aldrig varit några problem leverans dagen efter och utan strul.