Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Agressiv reklam från SONY!
- Trådstartare Ascona75
- Start datum
fredrikru
Aktiv medlem
HDFS) (KGS skrev:
Om Sony gillar Fuji så kan de väl alltid köpa skiten... förmodligen skulle de kunna svälja Canon o Nikon samma dag, fast vad ska de ha dem till ;-)
Sony har problem och lägger all sin energi på att få Blueray som standard och lanseringen av PS3.
Tror inte att dom har resurser kvar att köpa andra tillverkare för tillfället. Minolta kamera division var nog ett köp till rätt pris.
// Fredrik
Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Naj, jag tror KG är på helt fel spår här. Naturligtvis frågar man på FS, hur ens nya kamera fungerar....Det är empiriskt bevisat att det är så
Du pratar i egen sak Jesper
Klart man läser manualen. Dagens kameror innehåller så otroligt många funktioner och en del är så pass gömda (eller ointuitiva om man så vill) att man måste läsa manualen för att fatta att de faktiskt finns. Inte ens det hjälper dock ibland då manualerna tyvärr ofta är skrivna av opedagogiska neanderthalare.
I en del fall måste man kanske dessutom komplettera med annan info, för att verkligen förstå hur grejorna är tänkta att användas. Om man lyckas snubbla över bra pedagogiska komplement till manualerna som faktiskt finns till en del kameror så tycker i alla fall jag att det är otroligt givande. Om orginalet finns på Fotosidan så är det bara trevligt men det är egentligen egalt (det är OK med en länk också!).
Risken med att helt skita i manualerna, är att man åtminstone till en början blir onödigt missnöjd och kanske misstänker att dom lurat på en en Folka, fast man egentligen köpt en Ferrari. Det är väl synd om man ändå betalt för Ferrarin. Sen finns de ju en del perversa typer som jag som faktiskt älskar manualer, men det är i mitt fall förmodligen en yrkesskada.
KGS
Aktiv medlem
Manualer är kul, fast det är trist när man tvingas skriva ut dem själv i nåt ohanterligt format och i lösbladssystem. Innan jag ens bestämde mej för att växla upp (?) till nuvarande gluttsnäppa läste jag manualen på skärm *s*
Fortfarande slår jag i manualen för att hitta olika små trick o knep som man läser om i forumen. Sitter dessutom med någon dramatisk programvara som kan ändra datorns, förlåt kamerans, interna program också, men det har jag inte vågat mej på ännu.
Fortfarande slår jag i manualen för att hitta olika små trick o knep som man läser om i forumen. Sitter dessutom med någon dramatisk programvara som kan ändra datorns, förlåt kamerans, interna program också, men det har jag inte vågat mej på ännu.