Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Agressiv reklam från SONY!

Produkter
(logga in för att koppla)
Alla uttalanden måste ses i sitt sammanhang, klarhet handlar i det här fallet tydligt om rörelseoskärpa. Jag är nog inte heller den enda som utbrustit "det kunde jag aldrig tro" när antiskaken för första gången gav skarpa bilder på 1/2 och 1 sekund, så det ligger nog viss sanning även i "unbelievably clear".

Hur som helst. Bra copywriting kännetecknas av att den skapar problem för konkurrenternas copywriters att svara, och om de måste gräva ner sig i liknande tveksamma teknikaliteter som tas upp i den här tråden så är annonsen perfekt formulerad.

Senast ändrad:
Jeppe skrev:
Hehe.. Gillar argumentet "They only have image stabilization technology available in about 20% of their lenses"

Förvisso sant.. Men i Canons fall innebär detta 18 objektiv, alltså i paritet med hela Sonys utbud...Dessutom är en del billigare än Sonys motsvarande objektiv. Plus då alla de som Sony inte har ;)

Hittade över 70 objektiv här http://www.dyxum.com/lenses/compView.asp som funkar till Sony, alla med stabilisering ;-)

Blev mest lite förvånad över det blygsamma antalet som Jesper räknade med. Ett namnbyte gör ju inte att pryttlarna går upp i rök precis... Vem vet, Canon kanske köps upp av LG en vacker dag...

Det känns som om Sony i första hand skall lägga energin på att tillverka ett riktigt konkurrenskraftigt semiproffs-hus. Zeiss-gluggarna får det att vattnas i munnen, men att sätta en 135 1,8 på en Alfa-kamera synkar illa för mig. När de lanserar ett seriöst alternativ till D200 eller Eos 30D blir de livsfarliga. Tänk er en Fujisensor i ett Sony-hus med en Zeissglugg monterad. Kan väl knappast inte bli bättre.

HDFS) (KGS skrev:
Blev mest lite förvånad över det blygsamma antalet som Jesper räknade med. Ett namnbyte gör ju inte att pryttlarna går upp i rök precis... Vem vet, Canon kanske köps upp av LG en vacker dag...

Det är ju endast de nya, som finns på marknaden av Sony. Det trodde jag var underförstått. VI vet ju vart vi ska leta och framförallt VAD vi ska leta efter. Men den som köper en Sony idag som sin första kamera, tror jag inte börjar med att leta efter gamla KonicaMinolta och Minoltagluggar...Det är ju en Sony som de köpt ;)

Jag kan tyvärr inte göra ett inlägg här på fotosidan, utan att det finns någon som tror att jag hackar på andra och påvisar hur bra Canon är.. Men det får jag ta...

Paul nämner det som jag tycker är det mest intressanta för Sonys del, nämligen zeissgluggarna. Tyvärr så är Sony och Zeiss designteam inte helt synkade (snarare på var sin sida om skalan). Men optiskt sett så är de med all säkerhet riktigt bra och tillsammans med ett bättre hus och bättre signalbehandling så kan Sony med lätthet ta en stor del av kakan på prosumermarknaden.

PS. Canon har bara 130st EF-objektiv, så de står sig ganska slätt mot MinoltaKonicaMinoltaSony. Å andra sidan så räcker det med ett ;)

Det bästa är väl ändå förhandsgranskningen på skärmen... Inte illa med ett 18-55 :D

Blixten hjälper ju till att lätta upp skuggorna..det förstår du väl Will ;)

Jeppe skrev:
Det bästa är väl ändå förhandsgranskningen på skärmen... Inte illa med ett 18-55 :D
Går det inte att zooma bilden så nära från 10 MP?

P.S. Hahaha! Annonsen är riktigt rolig måste jag säga! :-D:-D:-D Jag undrar hur Canon reklamfolket tänkte. :)

Jag ser bara folk som chimpar.

(Däremot håller jag med om att det verkar vara väldigt hög förstoringsgrad på Canons 18-55. Klart bra objektiv uppenbarligen.)

Jeppe skrev:
Det är ju en Sony som de köpt ;)

Det förstås,jag har inte köpt någon Sony, men det skulle förvåna mej väldigt om de inte upplyser i manualen och/eller andra medföljande handlingar att kameran är "minoltakompatibel". Själv har jag ursprungsmärket o jag vet att jag kan montera Sonygluggar :)

HDFS) (KGS skrev:
Det förstås,jag har inte köpt någon Sony, men det skulle förvåna mej väldigt om de inte upplyser i manualen och/eller andra medföljande handlingar att kameran är "minoltakompatibel". Själv har jag ursprungsmärket o jag vet att jag kan montera Sonygluggar :)

Menar du att det faktiskt finns folk som läser manualer???

paul innergård skrev:
Det känns som om Sony i första hand skall lägga energin på att tillverka ett riktigt konkurrenskraftigt semiproffs-hus. Zeiss-gluggarna får det att vattnas i munnen, men att sätta en 135 1,8 på en Alfa-kamera synkar illa för mig. När de lanserar ett seriöst alternativ till D200 eller Eos 30D blir de livsfarliga. Tänk er en Fujisensor i ett Sony-hus med en Zeissglugg monterad. Kan väl knappast inte bli bättre.

Varför skulle Sony använda en fuji sensor när de är maknadsledande med sina egna sensorer?

Snarare så tror jag att det är möjligt att Nikon och Fuji börjar sammarbeta mer i denna fråga.

Fredrik Calabrese skrev:
Varför skulle Sony använda en fuji sensor när de är maknadsledande med sina egna sensorer?

Bara ett förtydligande.. Bara för att de är marknadsledande betyder det inte att de gör de bästa, bara de flesta ;p

Sony behöver lite reklamkampanjer i Sverige.. Tycker det är förhållandevis tyst om dem, när det gäller A100.

Fredrik Calabrese skrev:

Snarare så tror jag att det är möjligt att Nikon och Fuji börjar sammarbeta mer i denna fråga.
Nja, det var bara för mig ett dröm scenario. Inget som mig veterligen ligger i startgroparna. Jag tänkte på Fujis S5 sensor som jag tror kommer bli en riktig hit.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar